Turbo byte
-
Honken
Turbo byte
Hej!jag undrar om det är någon som är duktig på turbo som kan förklara det här jag har pratat med två trim firmor om turbobyte och då säjer båda att om man ska ha upp emot 290-300hk så föreslår dom byte till en mitsubishi turbo jag minns inte beteckningen, också får man byta insugningsgrenröret dyrt men bäst om man ska ha riktiga grejor påstår dom,den är kullagrad och har fullt vrid redan vid 1500varv medans T.E.X k04 får fullt först vid 3200varv enligt dom,själva turbon är billigare än k turbona.och den ska klara uppemot 360-380hk.
M.V.H honken
M.V.H honken
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Turbo byte
Ojoj.. Nja KKK spollar upp fint..
mitsubishi 16T/7 fungerar fint men nytt Grenrör DP olje/vatten slang
spridare ...OSV
Insugs röret kostar straxt över 2200 vilket är inte dyrt..
Men kan säga lägg dig på ACE 260kit så sliper du massa probs...
allt 290 kit...
För som du kanske vet SBP lär inte gilla om du kommer in med en tok moddad bil. när du inte får byta en glödlampa till pirat.. efter
97....
Men upp till dig själv ska du upp runt 290 300 så lever dina stakar o sånt inte bra vid dom laddtrycken. lådan lär ge upp vid frisk körning
Koppling o sånt ska vi inte ens prata om..
mitsubishi 16T/7 fungerar fint men nytt Grenrör DP olje/vatten slang
spridare ...OSV
Insugs röret kostar straxt över 2200 vilket är inte dyrt..
Men kan säga lägg dig på ACE 260kit så sliper du massa probs...
allt 290 kit...
För som du kanske vet SBP lär inte gilla om du kommer in med en tok moddad bil. när du inte får byta en glödlampa till pirat.. efter
97....
Men upp till dig själv ska du upp runt 290 300 så lever dina stakar o sånt inte bra vid dom laddtrycken. lådan lär ge upp vid frisk körning
Koppling o sånt ska vi inte ens prata om..
-
Honken
Sv:Sv:Turbo byte
Hej!jag förstod detta men om jag har förstått rätt så byter Ace också turbo på 260-290hk så då är det kvittat ang SBP, för det spelar väl ingen roll vilken turbo man byter till utan det är väl så fort du går utanför bilintyget.och spridare måste även bytas ändå.
och kylning och olja till turbon dras med stålspunna tryckslangar.
Effekten jag uppger var vad turbo klarar, jag själv var mest intresserad för att det var riktiga lager och bättre kylning o smörjning i den därmed bättre hållbarhet och livslängd.Och priset, men nytt grenrör tillkommer så det blir utöver på det.Men är det någon som kör med K04 eller K06 eller någon annan som kan säga vilken man ska ta av dessa.
M.V.H honken
och kylning och olja till turbon dras med stålspunna tryckslangar.
Effekten jag uppger var vad turbo klarar, jag själv var mest intresserad för att det var riktiga lager och bättre kylning o smörjning i den därmed bättre hållbarhet och livslängd.Och priset, men nytt grenrör tillkommer så det blir utöver på det.Men är det någon som kör med K04 eller K06 eller någon annan som kan säga vilken man ska ta av dessa.
M.V.H honken
-
Nisse
- Bilmodell: Volvo S60
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Turbo byte
SBP kan väl inte säga något om att det sitter stålomspunna slangar till turbon, det ger ju ingen effektökning!!! Sen att det sitter en annan turbo och spridare ser ju inte dom.
Grenröret som ingår om du köper genom Ace är Hohenester's smidda extraktor rör och det är riktigt shysst.
Grenröret som ingår om du köper genom Ace är Hohenester's smidda extraktor rör och det är riktigt shysst.
-
Race
- Bilmodell: bmw 318
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Turbo byte
Jag ska byta turbo hipp hipp hura! 290hk blir det! Ace=power
-
Race
- Bilmodell: bmw 318
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Turbo byte
japp det blir annan koppling och en 6 vxl låda med! plus kolvar och stakar!
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Turbo byte
och ett stor hål i plånboken.. LOL
Draco
Draco
-
Andy*Cupra*
- Bilmodell: Octavia RS2
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Turbo byte