Som sagt tidigare i en tråd om KW-dämpare.
( ja vi har inte fått arslet ur vagn än.... ) så tänkte jag o RejsBob (nu även Macke ) köpa dämpare.
På mässan pratade jag med Stötdämparverkstan och med Örebro Fjäder & Stötdämparservice om ev rabatt till Skodaklubben.
Kan väl i korta drag sammanfatta det som att Örebro inte var så entusistiska över förslaget.
SDV verkade dock mer mottagliga. Det stående priset på mässan är knappt 8700 detta är för Koni variant 2 ( justerbar höjd fram och justerbar retur ), den sänker max 40 fram och endast 40mm bak ( ej justerbar ). Benen är förzinkade. Detta är då 10% rabatt för att de fyller 30år, denna rabatt är från Koni, sen kan SDV ev göra ytterligare lite till.
KW tar för sin variant 2 9000 exkl moms. Skillnaden är då att de ( INOX-Line ) är rostfria + att det är justerbar höjd bak. Dämparen i sig tillverkas av just det Koni.....
Jag ska ringa båda på måndag/tisdag. Men tänkte nu höra om det finns ytterligare intresse för att göra detta inköp. KW eller Koni
För min del är Koni's varinat mest intressant eftersom jag tycker man får mer för pengarna och Koni är ju inte en dålig produkt heller.
KW använder sina rostfria fjäderben som salespitch, men är det värt den 50% prisskillnaden ?
Förslag/synpunkter mottages gärna.
/ Kenneth
Gruppinköp dämpare
-
Suqyy
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
Suqyy
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Gruppinköp dämpare
Ja ha då var det dax att fylla på i denna tråd.....
Efter att ha pratat med Jonas på SDV så gäller detta:
Koni kit enligt följande:
Fram: Justerbar höjd max 40mm ( som TÜV FÅR godkänna, det går att sänka mer ) med rattjusterbar retur.
Bak: fast sänkning 40mm tryck-ihop-justering av retur.
Guldeloxerade fjäderben fram och 2 lager pulverlackade ben bak.
Köper vi 3 kit innan nyår ( ABSOLUT SENAST ) kan han garantera 8000kr / kit. Vid fler så kanske han kan fixa lite till.
Efter nyår försvinner 10% rabatt rakt av på detta pris eftersom rabatten från Koni ( SDV 30års firande ) försvinner då. Dessutom kommer priserna att höjas.
Att jämföra med:
KW variant 2. Samma dämp som Koni ( de köper in från Koni ) men med rostfria ben och justerbar höjd bak....9000 EXKL moms med sämre marginaler och alltså inte samma möjligheter till de 17% rabatt som vi nu fått på Koni.
Han kräver handpenning innan beställning, leverans tar max 2v.
Jag sa att jag skulle återkomma med besked så snart som möjligt och tänker inte vänta längre än början av december, dvs nästa vecka ut.
Intresserade.... Anmäl eder ;)
Efter att ha pratat med Jonas på SDV så gäller detta:
Koni kit enligt följande:
Fram: Justerbar höjd max 40mm ( som TÜV FÅR godkänna, det går att sänka mer ) med rattjusterbar retur.
Bak: fast sänkning 40mm tryck-ihop-justering av retur.
Guldeloxerade fjäderben fram och 2 lager pulverlackade ben bak.
Köper vi 3 kit innan nyår ( ABSOLUT SENAST ) kan han garantera 8000kr / kit. Vid fler så kanske han kan fixa lite till.
Efter nyår försvinner 10% rabatt rakt av på detta pris eftersom rabatten från Koni ( SDV 30års firande ) försvinner då. Dessutom kommer priserna att höjas.
Att jämföra med:
KW variant 2. Samma dämp som Koni ( de köper in från Koni ) men med rostfria ben och justerbar höjd bak....9000 EXKL moms med sämre marginaler och alltså inte samma möjligheter till de 17% rabatt som vi nu fått på Koni.
Han kräver handpenning innan beställning, leverans tar max 2v.
Jag sa att jag skulle återkomma med besked så snart som möjligt och tänker inte vänta längre än början av december, dvs nästa vecka ut.
Intresserade.... Anmäl eder ;)
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Sv:Gruppinköp dämpare
Hälsa Jonas från mig...=) gamal vän Hans store bror o jag har haft en del skojigt genom tiderna...
Men då måste dom ha mjuknat lite för va o prata lite löst om deta en gång förut...
Om ni undrar vem Jonas är kika bilsport på den luft fjädrade Volvo 740.. samt föra året var hans bror med med en BMW e30 om byggd till M3 o även den Blå
Men då måste dom ha mjuknat lite för va o prata lite löst om deta en gång förut...
Om ni undrar vem Jonas är kika bilsport på den luft fjädrade Volvo 740.. samt föra året var hans bror med med en BMW e30 om byggd till M3 o även den Blå