Koppling(tror jag)

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
kmagnus
Bilmodell: Skoda octavia glxi
Kontakt:

Koppling(tror jag)

Inlägg av kmagnus »

Hejsan, har ett litet bekymmer som jag tror någon av er duktiga problemlösare här på forumet kan lösa. Följande inträffar, ibland när jag skall åka iväg verkar det som att handbromsen är idragen, man kommer ca 1m innan det tar tvärstopp, händer samma sak oavsett om man har backen eller ettans växel i, efter några irriterande försök att komma iväg är det något som ger efter och bilen fungerar normalt tills nästa 5-10 min stopp. Verkar som att växelläget hamnar mittemellan. Tack och lov har det ännu inte hänt vid något trafikljus eller liknande situation där man vill iväg skapligt fort.
Furby
Bilmodell: Octavia E 4x4
Kontakt:

Sv:Koppling(tror jag)

Inlägg av Furby »

"ibland när jag skall åka iväg verkar det som att handbromsen är idragen"

Sjunker bakdelen på bilen när du försöker köra framåt respektive höjs när du försöker backa så är det nog bromsarna bak som krånglar.
kmagnus
Bilmodell: Skoda octavia glxi
Kontakt:

Sv:Sv:Koppling(tror jag)

Inlägg av kmagnus »

[quote]"ibland när jag skall åka iväg verkar det som att handbromsen är idragen"

Sjunker bakdelen på bilen när du försöker köra framåt respektive höjs när du försöker backa så är det nog bromsarna bak som krånglar.[/quote]

Det gör den inte däremot sjunker motorvarvtalet, felet kan även uppstå när jag kört några meter stannar och försöker köra iväg igen, det är någonting som hugger till på höger sida fram efter det är den som vanligt igen, skall tillägga att det är nya bromsar både fram och bak, bilen har gått 13000mil.
Skriv svar