3000-mila service!
-
maria
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
3000-mila service!
Hej, bilen har rullat 2300 mil och nu är det snart dags för service.....redan! *SUCK*
Har fått priset 3000:- på VAG, men tycker det är pissigt att behöva gynna ett företag man nästan bara har dålig erfarenhet av!
På Mekonomen har jag hört att många får ett MYCKET bättre pris!
Men hur är det med mobilitetsgarantin då, förlängs den? Stämpel vet jag att man får, Mekonomen är väl en auktoriserad och "Skoda-ansluten" verkstad, vad jag förstått?
Har fått priset 3000:- på VAG, men tycker det är pissigt att behöva gynna ett företag man nästan bara har dålig erfarenhet av!
Men hur är det med mobilitetsgarantin då, förlängs den? Stämpel vet jag att man får, Mekonomen är väl en auktoriserad och "Skoda-ansluten" verkstad, vad jag förstått?
-
burst
- Bilmodell: VW Touran
- Kontakt:
Sv:3000-mila service!
mobilitetsgarantin får du inte, den gäller bara på skoda's verskstäder. dock så ska det vara ok att serva bilen på mekonomen för att få den vanliga garantin att gälla. tror det var nåt som EU fick igenom.
-
nickan
- Bilmodell: Octavia RS TDI
- Kontakt:
Sv:Sv:3000-mila service!
Nybilsgarantin gäller bara om servicen är fackmannamässigt utförd av tex. OK/Mekonomen och hur kan man som lekman veta detta?
Ingen ide att chansa utan jag lämnar alltid in bilen hos en auktoriserad verkstad+ att man får mobilitetsgarantin som bara den om jag skulle köpa den "ute på stan" skulle kosta mig mellan 2-3000 sek.
Ingen ide att chansa utan jag lämnar alltid in bilen hos en auktoriserad verkstad+ att man får mobilitetsgarantin som bara den om jag skulle köpa den "ute på stan" skulle kosta mig mellan 2-3000 sek.
-
T
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi 4x4 L&K
- Kontakt:
Sv:3000-mila service!
[quote]Hej, bilen har rullat 2300 mil och nu är det snart dags för service.....redan! *SUCK*
Men hur är det med mobilitetsgarantin då, förlängs den? Stämpel vet jag att man får, Mekonomen är väl en auktoriserad och "Skoda-ansluten" verkstad, vad jag förstått?[/quote]
"redan" ? :)
Jag ska snart göra 6000-mils servicen på min -04. Skämt o sido, priset kan konstigt nog variera lite grann mellan olika verkstäder, jag tror inte jag gav mer än ca. 2600 om jag inte minns fel. Fast är det långt till en annan verkstad så går ju dom pengarna åt i bensin...
Men hur är det med mobilitetsgarantin då, förlängs den? Stämpel vet jag att man får, Mekonomen är väl en auktoriserad och "Skoda-ansluten" verkstad, vad jag förstått?[/quote]
"redan" ? :)
Jag ska snart göra 6000-mils servicen på min -04. Skämt o sido, priset kan konstigt nog variera lite grann mellan olika verkstäder, jag tror inte jag gav mer än ca. 2600 om jag inte minns fel. Fast är det långt till en annan verkstad så går ju dom pengarna åt i bensin...
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:3000-mila service!
Fri prissättning gäller i sverige. Fråga runt lite.
Servicen är 3000mil ELLER två år. Har du inte kört 1500mil/år är det dags i alla fall.
Servicen är 3000mil ELLER två år. Har du inte kört 1500mil/år är det dags i alla fall.
-
Torbjörn
- Bilmodell: Skoda RS Combi Silver
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:3000-mila service!
HAr nyligen i veckan servat min, den hade gått 2850 när det började blinka "service".
Pris för servicen var 0 kr, förhandlade till mig det vid köpet.
Pris för servicen var 0 kr, förhandlade till mig det vid köpet.
-
maria
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:3000-mila service!
Tack för att ni svarar!
Det jag undrade var om mobilitetsgarantin gäller om man servar på Mekonomen (tydligen gör den inte det).
När servicen är vet jag redan, det vill säga NU eftersom servicelampan blinkar! :)
Det jag undrade var om mobilitetsgarantin gäller om man servar på Mekonomen (tydligen gör den inte det).
När servicen är vet jag redan, det vill säga NU eftersom servicelampan blinkar! :)
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:3000-mila service!
Mobilitetsgarantin är det enda märkesvärkstäderna har för att locka till sig kunderna idag.
-
The swede
- Bilmodell: Skoda Octavia RS -04
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:3000-mila service!
Har rätt bra koll på bilfirmerna i stan där jag bor.Pappa hjälper ett par med att fixa toppar etc etc.De är ju inte raketforskare precis.Dom byter bara delar. Har en ford som är "servad " på ford där upptäkte jag att dom hade kopplat tänd kabblarna fel så jag blåste en av topparna (var skit roligt att plocka ner å fixa ).Pratade med ford om det dom ville ha 35000 för att fixa det eller som det kom fram sen dom hade inget som hade riktigt koll på det. Kommer att få en jävla massa skit för detta. Jobbar själv inom verkstad å det börjar bli samma sak där folk kan inte ens läsa en vanlig ritning eller använda ett skjutmått.
//M
//M
-
Erik O
- Bilmodell: BMW 330 dA
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:3000-mila service!
Mobilitetsgaranti gäller inte om du servar på Meconomen.
När jag byter in bilar är detta ganska viktigt, del pga mob. och att VAG har full historik, vilket man inte få om gör service på andra ställer.
Mitt Tips serva på VAG.
- Är det för dyrt? åkt till en liten ÅF på landsbyggen då de ofta är billigare....
När jag byter in bilar är detta ganska viktigt, del pga mob. och att VAG har full historik, vilket man inte få om gör service på andra ställer.
Mitt Tips serva på VAG.
- Är det för dyrt? åkt till en liten ÅF på landsbyggen då de ofta är billigare....