Hej,
har en fundering att handsfree borde vara kopplingsbart till soundsystemet. Någon som gjort detta? Kostnader?
Telefonhögtalare i soundsystem
-
Triathlon
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II
- Kontakt:
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Telefonhögtalare i soundsystem
T.ex. en "Raido-mute handsfree" kopplas ju bara mellan ISO-kontakterna. En baggis alltså.
-
Triathlon
- Kontakt:
Sv:Sv:Telefonhögtalare i soundsystem
Hej,
även om jag anser mig själv som tekniskt händig så vet jag inte vad du menar med ISO-kontakterna. Något som kan fixa enkelt själv?
Finns det någonstans en anvisning, manual etc.?
(Hoppas du tycker inte att det är för löjliga frågor)
även om jag anser mig själv som tekniskt händig så vet jag inte vad du menar med ISO-kontakterna. Något som kan fixa enkelt själv?
Finns det någonstans en anvisning, manual etc.?
(Hoppas du tycker inte att det är för löjliga frågor)
-
juanito
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Telefonhögtalare i soundsystem
ISO-kontakterna är de plastblock som alla kablar till moderna stereo är kopplade i. När du dragit fram själva stereon ur hålet, sitter det två kopkopplade plastbock med kablar från. Om du drar isär dem, kopplas "radio-mute handsfree" in mellan dem och stereon sätts tillbaks på plats. När det hela är klart kopplar du telefonen till en ladd/handsfree-kabel, som i sin tur är kopplad till handsfree-enheten. När du sitter och lyssnar på CD eller radio och telefonen ringer, dämpas denna och telefonljudet går ut i högtalarna. Funkar toppen och kostar ca. 500:- hos bl.a. DanMobility. Manual med inkopplingsanvisning medföljer.
-
Triathlon
- Kontakt:
Sv:Telefonhögtalare i soundsystem
Hej Janne,
hmm, på min "gamle" RS hade jag gjort detta innan jag har läst klart detta meddelande (förutsatt handsfree är inköpt ;-) )
Men nu har man ju en all i allo stereo-CD-MP3-12 högtalare supermonster som allt är inbyggd. Är det här lika lätt bara man vågar att ge sig på det?
Bernhard ...fundersam
hmm, på min "gamle" RS hade jag gjort detta innan jag har läst klart detta meddelande (förutsatt handsfree är inköpt ;-) )
Men nu har man ju en all i allo stereo-CD-MP3-12 högtalare supermonster som allt är inbyggd. Är det här lika lätt bara man vågar att ge sig på det?
Bernhard ...fundersam
-
Triathlon
- Kontakt:
Sv:Sv:Telefonhögtalare i soundsystem
Förresten, tack för första tipset i alla fall. Nu har jag i alla fall redan surfat runt och hittad ett par kandidater i utrustning som kunde göra jobbet. Som sagt ... bygga in det hela snygg är nu problemet.
-
juanito
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Telefonhögtalare i soundsystem
Just "Radio-mute" är väldigt enkel att gömma, eftersom den är så liten. Min är gömd under hanskfacket och mikrofonen sitter uppe på rattstången. Anslutningskabeln till telefonen kommer fram under mittpanelen med ac-knapparna. Ström tas från kopplings-plinten ovanför pedalstället.