FELKODER
-
Tobbe80
- Kontakt:
FELKODER
Har fått felkod 17608, nån som har haft samma felkoder ?? bilen har gått dåligt på tomgång när det är kallt, har misstänkt luftmassemätare då jag kör öppet filter. ,men jag tor ej att det är det längre, tror på lambda sond ?? nån har tidigare fått felkod 17705= Förbindning kompressor-gasspjäll-tryckfall, bilen är BSR chippad, nån som haft samma som jag går på 2-3 cyl vid kallstart... får inte upp nåra fel i pärmarna jag har.
-
rubank
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
Sv:FELKODER
kan det vara tändspolsproblemet?
jag hade samma tidigare, vart livrädd om att det kunde vara chippet. men åkte till verkstan som slängde in en ny så fungerade det klockrent. men nu har det kommit tillbaka, kanske beror på kylan.... skall in och kolla om det är ytterligare en tändspole som är på väg att gå.
/Anders
jag hade samma tidigare, vart livrädd om att det kunde vara chippet. men åkte till verkstan som slängde in en ny så fungerade det klockrent. men nu har det kommit tillbaka, kanske beror på kylan.... skall in och kolla om det är ytterligare en tändspole som är på väg att gå.
/Anders
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:FELKODER
har hittat felet !! magnetventil för turboladdare nu gå den hur bra som helst !! angående tändspolar ! så kolla märkbokstaven i slutet av reservdels nummret !! det ska sluta på L el J !! om inte så ska du byta ut samtliga tändspolar !! så L el J ska dom heta ! gäller turbo motorer AUQ ...... har bytt på min, så ni som kör RS kolla detta !!!!! så ni inte missar något