Jag Har en octavia glxi 99:a som allt på instrumentpanelen (hasighetsmätare, varvräknare temp och tankmätare) helt plötsligt lägger av och går ner i botten och sen efter några sekunder går dom upp igen och så håller den på men färddatorn och trippmätaren fungerar som vanligt och inget annat beter sig underligt. förutom att tomgången är lite svajig ibland men det tror jag inte hör till det felet.
nån som har varit med om det eller har en aning vad som kan vara fel?
instrumentpanel
-
Octavia_glxi
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
-
plutten
- Bilmodell: Skoda octavia kombi
- Kontakt:
Sv:instrumentpanel
En polare till mig hade nåt liknande han sa att det var nåt med kretskortet som sitter bak konsollen, antar tt det är nåt sånt som sitter där bak som allt är kopplat till då som det kan va fel på men det är ju inte säkert att det är det som är fel, kanske bara nåt kontakts brott
-
graba
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:instrumentpanel
Har haft ett ofta förekommande fel på mätaren på min Octavia 2000, där alla mätare/visare bara dör (även vissa varningslampor slutar fungera). Kunde inte besiktiga bilen! Fick detta åtgärdat på några timmar på en firma i Stockholm som säger sig ha reparerat massor av äldre Skoda med samma symptom. Mycket billigare och smidigare än att köpa nytt instrument då den måste kodas in till bilen med bla startspärr osv. De lämnar 1 års garanti!! Känner minst två till som hade samma fel och fick detta reparerat hos samma företag, med samma goda resultat. Tänkte att jag skulle dela med mig den vetskapen, då det finns några kronor att spara för oss, glada Skoda ägare!
Länk till företaget: www.auto-instrument.se
Mvh
Peter
Länk till företaget: www.auto-instrument.se
Mvh
Peter