Vilken underbar resa! 500 mil!!

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Vilken underbar resa! 500 mil!!

Inlägg av MrC »

Låter som ett riktigt äventyr. Känner igen den sortens resa då jag körde långtradare i min ungdom, men varför ville inte familjen åka på riktigt och verkligen se Europa?
rubank
Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
Kontakt:

Sv:Sv:Vilken underbar resa! 500 mil!!

Inlägg av rubank »

[quote]Låter som ett riktigt äventyr. Känner igen den sortens resa då jag körde långtradare i min ungdom, men varför ville inte familjen åka på riktigt och verkligen se Europa?[/quote]

hehe 500 mil med familjen i bilen är nog inte riktigt samma sak...
Karies
Bilmodell: Skoda Octavia 4x4
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Vilken underbar resa! 500 mil!!

Inlägg av Karies »

jag var lite sugen på en sån resa nu i sommar. men jag stannade hemma till sist. kul att någon gör det i alla fall, kan tänka mig att det är riktigt roligt...
stoom
Bilmodell: Jetta
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Vilken underbar resa! 500 mil!!

Inlägg av stoom »

De tre senaste tre åren har vi varit i Italien med Octavian. Två år på Sardinien, ett år på Elba. Vi brukar börja med att åka från Stockholm till Lybeck, sen brukar vi stanna i Tyskland en eller två ggr på nervägen. I år stannade vi två dagar i Lugano, sen tog vi nattfärjan från Genova till Sardinien där vi stannade 9 nätter. På hemvägen blev det två nätter i Österike, Kassel och till sist Lybeck. Totalt 580mil, 407liter bensin på 23dgr. Kanon resa. Förra året var de 44mil till. Har man bil ska man väl använda den! Barnen (14 och 12) älskar bilsemester, vi får väl se vart vi åker nästa sommar, kanske Kroatien? Eventuellt med ny bil ( inte Octavia?)
/O
Skriv svar