Vilken underbar resa! 500 mil!!
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Vilken underbar resa! 500 mil!!
Låter som ett riktigt äventyr. Känner igen den sortens resa då jag körde långtradare i min ungdom, men varför ville inte familjen åka på riktigt och verkligen se Europa?
-
rubank
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
- Kontakt:
Sv:Sv:Vilken underbar resa! 500 mil!!
[quote]Låter som ett riktigt äventyr. Känner igen den sortens resa då jag körde långtradare i min ungdom, men varför ville inte familjen åka på riktigt och verkligen se Europa?[/quote]
hehe 500 mil med familjen i bilen är nog inte riktigt samma sak...
hehe 500 mil med familjen i bilen är nog inte riktigt samma sak...
-
Karies
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vilken underbar resa! 500 mil!!
jag var lite sugen på en sån resa nu i sommar. men jag stannade hemma till sist. kul att någon gör det i alla fall, kan tänka mig att det är riktigt roligt...
-
stoom
- Bilmodell: Jetta
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Vilken underbar resa! 500 mil!!
De tre senaste tre åren har vi varit i Italien med Octavian. Två år på Sardinien, ett år på Elba. Vi brukar börja med att åka från Stockholm till Lybeck, sen brukar vi stanna i Tyskland en eller två ggr på nervägen. I år stannade vi två dagar i Lugano, sen tog vi nattfärjan från Genova till Sardinien där vi stannade 9 nätter. På hemvägen blev det två nätter i Österike, Kassel och till sist Lybeck. Totalt 580mil, 407liter bensin på 23dgr. Kanon resa. Förra året var de 44mil till. Har man bil ska man väl använda den! Barnen (14 och 12) älskar bilsemester, vi får väl se vart vi åker nästa sommar, kanske Kroatien? Eventuellt med ny bil ( inte Octavia?)
/O
/O