Lacksläpp
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Lacksläpp
Det behövs knappast. Jag trodde den barnsjukdomen var borta. Du kanske har använt högtryckstvätt mot plasten? Går på garantin men det är inte skoj att lämna in bilen. Kolla resultatet noga.
-
mr green
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Lacksläpp
Visst har jag använt högtrycken men på behörigt avstånd enligt min mening. Men det var fan att det var vanligt. Va till Skoda idag men vart bara runtskickad hit o dit så jag tröttnade.
-
Furby
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
Man får med info när man hämtar bilen där de påpekar att lack fäster sämre på plast än plåt.
Gissar att din ser ut så här.
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/2146/stora/Vänster_fram.JPG
Gissar att din ser ut så här.
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/2146/stora/Vänster_fram.JPG
-
Furby
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
Man får infon när man hämtar bilen från lack ska jag nog tillägga för att undvika missförstånd.
-
mr green
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
Exakt så ser det ut. Fast jag har lite mindre. Min har ju bara gått 700mil än så länge.
Förresten e du som snurrar runt i Nacka??? Isåfall skulle jag vilja provåka din bil eftersom den har box.
Förresten e du som snurrar runt i Nacka??? Isåfall skulle jag vilja provåka din bil eftersom den har box.
-
Furby
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
Jobbar på Värmdö just nu men svängde in till Bildepån Nacka på hemväg idag eftersom jag visste att det stod en gul RS2 där.
-
mr green
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
Okej. Jag va oxå inne där idag men blev skickad till Haninge. Men int fan hjälpte det.
Hade Tomas jobbat så hade jag nog fått hjälp direkt men han hade semester tyvärr.
Hade Tomas jobbat så hade jag nog fått hjälp direkt men han hade semester tyvärr.
-
fabia rs
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
Du skall till Haninge och Olofsson bil dom gör garanti jobb åt Skoda !!!
Har du frågor ring mig på 6060683 på måndag
Mvh Karlzzon
Har du frågor ring mig på 6060683 på måndag
Mvh Karlzzon
-
jimyboy
- Bilmodell: Yeti TSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
min är likadan fast ytterst lite
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
När det gäller tvätt med högtryck så har jag mitt eget lilla trick för att undvika lacksläpp. När man kommer så nära med munstycket att det börjar "brumma" från vattnet så är man för nära. Har aldrig haft problem så länge jag tvättat på detta sätt. Är det fortfarande skitigt så är det svamp som gäller.
-
mr green
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
Ja det där med högtrycket har jag förhoppningsvis koll på. Har ju jobbat som rekondare ett tag.
Men då e det bara åka iväg o lämna den på lack då. Surt på en bil som har gått 700 mil bara.
Men då e det bara åka iväg o lämna den på lack då. Surt på en bil som har gått 700 mil bara.
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
[quote]Ja det där med högtrycket har jag förhoppningsvis koll på. Har ju jobbat som rekondare ett tag.
Men då e det bara åka iväg o lämna den på lack då. Surt på en bil som har gått 700 mil bara.[/quote]
Det var inte menat som en pik till någon utan bara ett tips till dom som är lite osäkra.
Men då e det bara åka iväg o lämna den på lack då. Surt på en bil som har gått 700 mil bara.[/quote]
Det var inte menat som en pik till någon utan bara ett tips till dom som är lite osäkra.
-
Furby
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
Ta ett foto med datum på kilometerräknaren ut i fall något verkar konstigt efteråt.
-
MrC
- Kontakt:
[quote]Jag har också lite koll på "högtryckstvättandet"....kanske skall formulera det lite bättre :-)
Jag syftade på att jag försöker att undvika själva skarvarna på fronten till Fabia RS:en..i övrigt så kör man på med högtryck även på fronten...
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-[/quote]
Du har helt rätt. På öppna ytor så skall det mycket till för att få lacksläpp.
Jag syftade på att jag försöker att undvika själva skarvarna på fronten till Fabia RS:en..i övrigt så kör man på med högtryck även på fronten...
Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-[/quote]
Du har helt rätt. På öppna ytor så skall det mycket till för att få lacksläpp.
-
whitestripe
- Bilmodell: subaru
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
jag synade den svarta rs2:an på mantorp som stod vid skodas monter. vet ej omdet var en demobil eller en privatbil, men lacksläpp på vingen var det iaf...
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
Var det vid infästningen i luckan?
-
sparkartjat
- Bilmodell: Skoda fabia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
står en silver fabia rs i nacka som har exakt samma fel! frågade säljaren men han avfärdade det o sa att det såg ut så för att spoilern fram inte va åt skruvad ordenerligt!
Mvh Mikael
Mvh Mikael
-
mr green
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lacksläpp
[quote]står en silver fabia rs i nacka som har exakt samma fel! frågade säljaren men han avfärdade det o sa att det såg ut så för att spoilern fram inte va åt skruvad ordenerligt!
Mvh Mikael[/quote]
E det den som står inne i hallen?? Den kollade jag på igår för att se om det fanns nåt. Tyckte den såg okej ut.
Mvh Mikael[/quote]
E det den som står inne i hallen?? Den kollade jag på igår för att se om det fanns nåt. Tyckte den såg okej ut.
-
mr green
- Kontakt:
[quote][quote]Ja det där med högtrycket har jag förhoppningsvis koll på. Har ju jobbat som rekondare ett tag.
Det var inte menat som en pik till någon utan bara ett tips till dom som är lite osäkra.[/quote]
Nejdå jag tog det inte som en pik. Fast jag kollade min högtryck nu o det e möjligt att det kan vara lite för vasst tryck. Ska nog köra med ett annnat munstycke.
Börjar ångra att jag slutade som rekondare. Hade ju allt gratis när jag höll på med det. O en grym högtryck.
Det var inte menat som en pik till någon utan bara ett tips till dom som är lite osäkra.[/quote]
Nejdå jag tog det inte som en pik. Fast jag kollade min högtryck nu o det e möjligt att det kan vara lite för vasst tryck. Ska nog köra med ett annnat munstycke.
Börjar ångra att jag slutade som rekondare. Hade ju allt gratis när jag höll på med det. O en grym högtryck.