Avgas
-
RSRacing
Avgas
Hej hallå! = )
Är det någon som har provat/vet om det går att montera 3"dp o race katt med 2,5" resterande system på en -03 RS????
Fundra på om det blir fladrig signal till lambdorna då det blir ett ökat flöde??!!
Tacksam för svar snarast då systemet ska på inom kort!!!
//Christer
Är det någon som har provat/vet om det går att montera 3"dp o race katt med 2,5" resterande system på en -03 RS????
Fundra på om det blir fladrig signal till lambdorna då det blir ett ökat flöde??!!
Tacksam för svar snarast då systemet ska på inom kort!!!
//Christer
-
loboman
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Sv:Avgas
Nu kommer jag att låta helt offside...
Jag läste på någon sida att 3" inte ger mer effekt och eller att det finns risk att turbon går sönder? Det var på engelska å jag är inte någon bilmekk men turbon skulle typ varva sönder? ehhh? nåja de flesta brukar rekomendera 2,5"
Jag läste på någon sida att 3" inte ger mer effekt och eller att det finns risk att turbon går sönder? Det var på engelska å jag är inte någon bilmekk men turbon skulle typ varva sönder? ehhh? nåja de flesta brukar rekomendera 2,5"
-
Henrik
Sv:Sv:Avgas
Körde med 3-tums med integrerad racekat i 2 år och visst märktes det skillnad på effekten. Dessutom körde jag aldrig sönder heller
-
ThomasT
- Bilmodell: VW Golf Gti mkIV
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Avgas
De finns en viss risk för att övervarva turbon med 3", det finns info om det på www.vwvortex.com .
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
läste förut ???? att det inte gav mer effekt med 3" utan att 2,5" gav mer..... det är iförsig lite beroende på bil kan ja tänka mig
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
Mmm jag kör med 2,5 tums downpipe, racekat, 2,5 sugturbin och fullflödesdämpare bak !! fungerar utmärkt !! inga lambda problem !!
ger mycket bra respons på alla varv... sugen fungerar utmärkt
ger mycket bra respons på alla varv... sugen fungerar utmärkt
-
Nisse
- Bilmodell: Volvo S60
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
Jag körde med 3" från turbon med racekat funkade hur bra som helst aldrig några problem med det. Men ska man bara ha chip,filter,avgas behöver man nog inte ha 3" utan det räcker med 2,5"
-
RSRacing
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
ska köra seriell programering,avgas,front mont ic,större insug framför turbon(ej större llm) och lite lustgas....50-75hk ungefär = )
Bör landa på 300hk+ (hoppas iaf)
//Christer
Bör landa på 300hk+ (hoppas iaf)
//Christer
-
Nisse
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
Du bör landa på runt 220hk + gas med dom grejerna, använder du gas kanske det kan vara bra med 3", men räcker spridarna till när du använder gasen.
-
RSRacing
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
ska köra ett "vått" system som är oberoende av bilensspridare o styr box.
Vått system innebär att ja snor bensin innan spridarna ska ha sitt och matar in det precis framför spjällhuset tillsammans med den roliga gasen!
//Christer
PS:seriell programering=REVO TECHNIK (borde bli lite till än 220hk med allt det andra, eller vad säger ni nikos, rejsbob??)
Vått system innebär att ja snor bensin innan spridarna ska ha sitt och matar in det precis framför spjällhuset tillsammans med den roliga gasen!
//Christer
PS:seriell programering=REVO TECHNIK (borde bli lite till än 220hk med allt det andra, eller vad säger ni nikos, rejsbob??)
-
Macke
- Bilmodell: RS combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
Kolla på seatklubbens forum,där finns en kille som är meck för nåt dragrace team.Han har mycket info angående gas.Chip rekomenderades ej ihop med gas om inte chipet var anpassat för gas,det hade nåt med tändningen att göra.
-
RSRacing
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
Håller på att forska om detta för fullt med minna drag racing porlare som ska få hjälpa mig med detta!
Dom trodde inte det skulle bli några problem, men vi får se.....???!!
//Christer
Dom trodde inte det skulle bli några problem, men vi får se.....???!!
//Christer
-
Nisse
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
Problemet är är att spridare och turbo inte vill vara med så länge över 220-225hk.
-
RSRacing
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
med 4bars bränsletrycks regulator så orkar dom en bit till ; )
-
RSRacing
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
nåväl...
vi får väl se hur mycket det ger för jag kommer att bromsa bilen till våren då allt ska vara klart!
vi får väl se hur mycket det ger för jag kommer att bromsa bilen till våren då allt ska vara klart!
-
Nisse
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
Jo men inte turbon.
-
mikael
- Bilmodell: Audi a4 avant
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
Då kommer du väl och hälsar på till våren då Christer??
-
RSRacing
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Avgas
kan väl hälsa på ändå fasten jag kommer bromsa på ett annat ställen än dalhems denna gång = )
//Christer
//Christer
-
TurboMartin
Sv:Avgas
Hej!
Du fick visst många svar men jag måste varna: Läs min nya tråd från Idag Dec 08. Min turbo var SKROT efter 3 veckor med chip och 3" övervarvning låter väl troligt. Dyrt blev det. Har ett system byggt för 350 hästar påstås det och det ångrar jag bittert. Nu är bilen original igen, jag hade inte råd att byta turbon till något häftigare som skulle palla med efter raset, det blev dyrt som det blev. Lycka till!
Du fick visst många svar men jag måste varna: Läs min nya tråd från Idag Dec 08. Min turbo var SKROT efter 3 veckor med chip och 3" övervarvning låter väl troligt. Dyrt blev det. Har ett system byggt för 350 hästar påstås det och det ångrar jag bittert. Nu är bilen original igen, jag hade inte råd att byta turbon till något häftigare som skulle palla med efter raset, det blev dyrt som det blev. Lycka till!
-
RSM
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Avgas
enligt ACE så är det ultimata för våra motorer 70mm dvs. lite mitt emellan 2.5" och 3". Anders sa också att om man kör med org. turbo och chip behöver man bara köra från kat. det är dock ingen nackdel att byta främre rör. Ace Competition bygger 70mm system men då får man ta sig till borås.