problem med värme i framstolarna

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
skoda980
Bilmodell: Skoda octavia
Kontakt:

problem med värme i framstolarna

Inlägg av skoda980 »

Hej !

Jag har en Octavia av årmodell -98 som jag nu har fått problem med värmen i båda framstolarna har kolla upp säkringen samt kolla upp kontakterna under framstolarna men allt verkar okej där så jag undrar om nån vet om det sitter nåt gemensamt relä till värmen och vart i så fall ? eller finns det nån mer säkring nånstans som kan har gått sönder.
Tobbe80
Kontakt:

Sv:problem med värme i framstolarna

Inlägg av Tobbe80 »

Hej !! det sitter ett relä som bl.a styr bagagebelysning,belysning för elsäten (knappen) sitter under skyddet vid pedalstället tror det ska va Nr 19 ett svart relä ungefär i mitten av reläplatta, kolla det..om du har kollat säkringar så ska det nog kunna va det

MVH
Playboy
Bilmodell: Octavia GLXi
Kontakt:

Sv:Sv:problem med värme i framstolarna

Inlägg av Playboy »

tjaa.....jag har samm problem med samma årsmodell faktiskt..har kollat alla säkringar och så..det konstiga är att lampan bakom knappen lyser och högerstolen verkar funka ibland
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:problem med värme i framstolarna

Inlägg av Tobbe80 »

kan som sagt va relät, annars så kan det va själva knappen de e fel på, finns en chans att det kan va värmeelementet, vilket inte är vanligt på skoda bilarna...men sök upp verkstad så mäter dom upp elementen och knappen
Skriv svar