ska jag köpa?
-
elmaco
- Bilmodell: Skoda Octavia RS 2
- Kontakt:
ska jag köpa?
Jaha, då är man nästan redo att beställa en RS... har följt lite trådar här på forumet och läst lite här och var om bilen... det verkar vara ett vettigt köp... fast jag kör ju en alfa 156 nu och har lite svårt att skodan slår den bilen i ren körglädje... istället får jag ju lite extra HK som kompesation... eller vad säger ni?
En annan grej jag skulle vilja veta, då jag ofta är i tyskland, är hur bilen beter sig i autobhan fart (200+)... hur stabil? hur bullrig? huruvida den funkar för långkörning... osv... nån som har erfarenheter? berätta gärna!
En annan grej jag skulle vilja veta, då jag ofta är i tyskland, är hur bilen beter sig i autobhan fart (200+)... hur stabil? hur bullrig? huruvida den funkar för långkörning... osv... nån som har erfarenheter? berätta gärna!
-
Race
- Bilmodell: bmw 318
- Kontakt:
Sv:ska jag köpa?
Tjenare! bilen blir lite svajig i 200+ men den ligger ändå bra på vägen! alla bilar blir ju lite svajigare i dom farterna om man inte har en sport bil för en 500000:- . men den går väldigt stabilt övrigt! jag får lite ont i ryggen om man kör längere sträckor! men det va mest i början innan man har vant sig vid sätena lite dumt i svanken! det e helt klart en bra bil för dom pengarna! har haft min bil i ett år i april men jag e helt klart nöjd än så länge! köp en tveka inte, du kommer inte att ångradig!
-
loboman
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Vill du åka tyst och stabilt i farter över 200 så är RS kanske inte ditt förstaval... Du skall åka BMW eller Merca... Men vill du köra en kul billig bil så är RS ett bra alt...
Fast det är klart... Fixa motorn, fixa väghållningen och dämpa dörrarna och bakluckan så går det riktigt fort + att du har pengar över till bensin...
Fast det är klart... Fixa motorn, fixa väghållningen och dämpa dörrarna och bakluckan så går det riktigt fort + att du har pengar över till bensin...
-
Galant
- Bilmodell: Oktavia RS
- Kontakt:
Jag har svårt att tro att du kan få mer bil för dom pengarna ..plus körglädje !!!! Jag är helnöjd än så länge !! men det är klart att ska man bara gasa vid röljus och liknande så finns det andra märken som man kan trimma in i evigheten !!! M:V:H:
-
elmaco
- Kontakt:
Sv:Sv:ska jag köpa?
jo man tackar för tipsen... självklart förstår jag att det inte kan jämföras med en typ 5 serie eller dylikt när det gäller att krusa i höga farter... men jag ville mer veta om man typ vågar ligga 180-200kmh ibland utan att man skiter på sig... men det ser ut att bli en RS hur som helst...
-
sladden99
- Bilmodell: Skoda RS (svart)
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:ska jag köpa?
Min kärra drar 1,2 - 1,3 i 220km/h å d tycker inte jag e farligt....
Man pressar ju ändå motorn en del så d e ju inte så konstigt att den behöver mer soppa....
Vilken bil drar under liter när man kör över 200?
Man pressar ju ändå motorn en del så d e ju inte så konstigt att den behöver mer soppa....
Vilken bil drar under liter när man kör över 200?
-
loboman
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ska jag köpa?
Jag undrar vem som bryr sig hur mycket soppa bilen tar i farter över 200!!! :)
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ska jag köpa?
JAg har inte 500 000 kr i min ficka för dom pengarna som ajg har gett för min bil så är jag nöjd för dessa pengarna skulle jag inte ha fått om jag skulle köpt en annan bil nissan eller opel.. skoda är speciel man får mycket för pengarna men det är ju som sagt inte en bil för en halv mille.. så man får för vad man ger..
och det som jag har gett är jag nöjd med...
Draco
och det som jag har gett är jag nöjd med...
Draco
-
Timmer
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Hej
Jag beställde min andra RS i går, den förste har jag haft i tre år och nu när jag skulle byta provade jag Jaguar ( beg 2000 ) S modellen samt Mercedes CLK, efter detta bestämde jag mig för ännu en RS, dessutom efter 6000 mil och 3 år ett mellanpris på 65.000:- till en RS som har mer utrustning än den gamla så det känns riktigt bra att köra RS, Jag kan lova dig att du blir inte frånkörd av så många bilar, sammanfattnings vis köp den.
Erling
Jag beställde min andra RS i går, den förste har jag haft i tre år och nu när jag skulle byta provade jag Jaguar ( beg 2000 ) S modellen samt Mercedes CLK, efter detta bestämde jag mig för ännu en RS, dessutom efter 6000 mil och 3 år ett mellanpris på 65.000:- till en RS som har mer utrustning än den gamla så det känns riktigt bra att köra RS, Jag kan lova dig att du blir inte frånkörd av så många bilar, sammanfattnings vis köp den.
Erling
-
elmaco
- Kontakt:
Sv:Sv:ska jag köpa?
ja, ja, ja... hehehe ni har övertalat mig!!! hahaha
jag slår till idag...
:-)
jag slår till idag...
:-)
-