Hej
Får nu i denna veckan min rostskada på bakluckan fixat genom garantilagning då rosten sitter mellan plåt och lack. Denna verkstad som gör jobbet är samma som jag köpt bilen av men dom säger att man inte har rätt till lånebil under denna vecka då garantin inte täcker lånebil.
Är det någon här som vet om man har rätt till lånebil eller om dom bara jävlas med mig?
Lackskada baklucka
-
jacs
- Bilmodell: Skoda octavia -00
- Kontakt:
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Lackskada baklucka
Bara att läsa garantins kriterier.
-
jacs
- Kontakt:
Sv:Sv:Lackskada baklucka
Det enda jag hittar är mobilitets garantin på deras hemsida och en rostskada faller väl inte under den kategorin.
-
jacs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Lackskada baklucka
Kanske skall tillägga att om jag hade hittat vilka villkor som gäller så hade jag nog inte ställt frågan.
-
jacs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Lackskada baklucka
Kan ju tillägga att när AC pajade efter jag blev påkörd så påstod samma aktoriserade verkstad att det var förångaren som var paj och att dom inte hade tid förrän efter sommaren och jag skulle hoppas att det inte blev en varm sommar. Detta trodde jag inte på då jag jobbade som konsult åt en biltillverkade och höll på med AC, där har jag ju till gång till en massa kunskap som VAG verkstäderna inte har verkar det som. Gick istället till en firma som visste vad dom pratade om och det var torkfilterts anslutning till slangen som var paj.
Verkar ju som att man får göra inbrott på målarfirman för att komma åt bilen så man kan läsa böckerna som är inlåsta där. Eller så ringer man Skoda i Södertälje som kan ge besked.
Verkar ju som att man får göra inbrott på målarfirman för att komma åt bilen så man kan läsa böckerna som är inlåsta där. Eller så ringer man Skoda i Södertälje som kan ge besked.
-
jimyboy
- Bilmodell: Yeti TSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lackskada baklucka
vid garanti job på lack osv. ingår ingen lånebil.
-
jacs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lackskada baklucka
Tackar det var det svaret jag ville ha