Båda strålkastarspolarna har lagt av, någon som vet hur det fungerar?
Var sitter pumpen till dem & hur kommer man åt den? Lätt att se om den funkar?
Strålkastarspolare
-
tager
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.8 -98
- Kontakt:
-
jimyboy
- Bilmodell: Yeti TSI
- Kontakt:
Sv:Strålkastarspolare
strålkastar spolningen går inte om du inte vrider på ljuset, kolla säkringar osv.. det hörs tydligt om pumpen går.
-
tager
- Kontakt:
Sv:Sv:Strålkastarspolare
Har testat med påvridet ljus och kollat säkringarna efter att ha läst här i forumet.. Fast inte hittat något fel där.
Får försöka lyssna om jag hör något.. När man kör och spolar hörs inget mer än de vanliga ljudet för spolarvätskan, men det kanske dränker det andra.. hm.
Får försöka lyssna om jag hör något.. När man kör och spolar hörs inget mer än de vanliga ljudet för spolarvätskan, men det kanske dränker det andra.. hm.
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Strålkastarspolare
Ljusvredet måste stå i läge två, dvs helljuset ska gå att låsas tänt.
Du hör inte strålkastarspolningen. Den enda indikation på att de fungerar nar du sitter i bilen är att spolarvätska börjar krypa längs huven efter någon sekund.
Be någon annan att stå framför bilen och kolla så det kommer vatten när du spolar.
Du hör inte strålkastarspolningen. Den enda indikation på att de fungerar nar du sitter i bilen är att spolarvätska börjar krypa längs huven efter någon sekund.
Be någon annan att stå framför bilen och kolla så det kommer vatten när du spolar.
-
tager
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Strålkastarspolare
Jo hur det ser ut när det fungerar och hur man måste ha ljuset inställt har jag koll på, har haft bilen i ett par år då det fungerat bra.
Frågan är mest hur man kollar pumpen eftersom jag antar att de är en helt separat pump då strålkastarspolningen går på lite senare än den vanliga
Frågan är mest hur man kollar pumpen eftersom jag antar att de är en helt separat pump då strålkastarspolningen går på lite senare än den vanliga