Hej!
Jag hade problem med skakningar vid inbromsning så jag bytte bromsskivorna fram. Detta löste problemet och allt var bra i några veckor, men nu har jag skakningar igen. Kan det verkligen vara skeva skivor igen, eller kan det vara något annat problem? Jag köpte skivorna på Mekonomen som har tre års garanti på sina reservdelar, visst borde man få tillbaka pengarna eller nya skivor om de redan har blivit skeva?
Skakningar vid inbromsning
-
Dala
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi 1.8T
- Kontakt:
-
jimyboy
- Bilmodell: Yeti TSI
- Kontakt:
Sv:Skakningar vid inbromsning
om du har brömsat hårt så att skivorna blivit varma när dom varit nya så kan dom blivit skeva.
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Skakningar vid inbromsning
På ford hade de ett tag problem med en batch skivor. De hade inte fått härda klart och slog sig ganska kvickt. Kan ju vara likartat problem.
-
Dala
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi 1.8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Skakningar vid inbromsning
Okej, men efter att ha tittat runt litegrann på nätet så verkar det som att det skulle kunna orsakas av att ett bromsok kärvar och ligger på. Nu är det så att jag köpte bilen för drygt tre månader sedan av en bilhandlare. Jag fick bara en månads trafikgaranti, men om det var fel på bromsoket när jag köpte bilen så ska det väl gå under konsumentköplagen? Enligt den så ska ett fel anses ha funnits på bilen när den köptes om det upptäcks inom 6 månader efter köpet. Är det någon som vet om det gäller även om bilen konditionstestats av M-testcenter innan köpet? Med andra ord, har jag någon rätt att få detta problem åtgärdat av bilhandlaren och måste jag i så fall själv fastställa att det är något annat än min körstil som sabbar mina bromsskivor...?
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Skakningar vid inbromsning
Svår fråga. Ring ett M-test ställe och fråga. Personligen så tror jag att du skall kunna få rätt i frågan.
-
windex
- Bilmodell: Skoda rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Skakningar vid inbromsning
Hur gick det med allt? Jag har samma problem med min bil.... hur löste du det?