problem med firma

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
Svedda
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

problem med firma

Inlägg av Svedda »

Lämnade in bilen för att byta front och laga underredet, hade hänt en liten olycka så jag fick ta hjälp av försäkringsbolaget.

Grejen är den att jag betalade extra för att få en annan front istället för orginal, alltså mellanskillnaden gentemot orginal. Sen har de tagit ut extra betalt för extraarbete med den nya fronten. Tydligen mer att slipa eftersom den är av glasfiber.

Men när jag fick tillbaka bilen så är det en massa fusk med slipning och spackling plus tusen andra saker. Dock säger de att de inte tänker fixa smågrejorna som blivit pga fusket, bara lite andra saker. Men har man lämnat in något plus betalat extra borde man kunna begära ett näst intill perfekt arbete.

Har vänt mig till konsumentverket för att få lite tips å d tyckte att jag skulle få tag på någon auktoriserad firma som kunde intyga att det går att utföra arbetet bättre. Någon som har något tips på någon sådan firma kring Gävle-Sviken-Falun trakten, plus att någon kanske har något förslag på vad man kan göra utöver detta.
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:problem med firma

Inlägg av MrC »

Är inte hemma på sånt här men det du råkat ut för är för jävligt. Tyvärr är du inte ensam, man hör ofta om såna här grejer.
sir_pelle
Bilmodell: Octavia 1.8T
Kontakt:

Sv:Sv:problem med firma

Inlägg av sir_pelle »

har du kvitto på arbetet kan dom inte bråka
Skriv svar