Immiga rutor
-
jonasj
- Bilmodell: RS Combi
- Kontakt:
Immiga rutor
Är det fler än jag som upplever att autoläget på climan inte håller rutorna särskilt imfria nu när det börjat bli kallt ut? Jag måste köra defrostläge nån minut då och då för att få rent... småirriterande. Jag har en arbetskollega som har samma climatronic fast i en Passat och där håller det helt imfritt... har man snålat på nåt i Skodan tro?
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Immiga rutor
Sluta Porr flåsa så löser det sig..=)
Har liknade på min vanliga ac.. jobbigt i bland...
//Greven
Har liknade på min vanliga ac.. jobbigt i bland...
//Greven
-
Sixpack
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Immiga rutor
heh... porrflåsa =)
Näh jag tycker att dom flesta bilar jag ägt är lite fuktiga till en början. En minut defroster är väl inte så mycket at gapa över ?
Näh jag tycker att dom flesta bilar jag ägt är lite fuktiga till en början. En minut defroster är väl inte så mycket at gapa över ?
-
Breitling
- Bilmodell: GSX-R 1000
- Kontakt:
Sv:Immiga rutor
upplever samma sak som du gör... något störande att man måste ha fullt fläktläge på nästan hela tiden.... får ju tinnituss snart! =)
-
korpen
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Immiga rutor
hej!
Har inte upplevt att det immar igen utan climaten sköter sig som den ska brukar få kör defrost i 1-2 minuter när jag startar men sen kör jag auto. och ännu har den inte immat igen någon gång. vart lite imma på bakrutan när jag passerade en hagelskur och tempraturen sjönk från +6 till 0 på 1 minut men thats it!
Korpen
Har inte upplevt att det immar igen utan climaten sköter sig som den ska brukar få kör defrost i 1-2 minuter när jag startar men sen kör jag auto. och ännu har den inte immat igen någon gång. vart lite imma på bakrutan när jag passerade en hagelskur och tempraturen sjönk från +6 till 0 på 1 minut men thats it!
Korpen
-
moGGe
- Bilmodell: Ford Focus ST
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Immiga rutor
du sa att din vänns passat var imfri?
helt tvärt om för mej, min kompis passat imar igen å bara helskotta hehe! men våran går det prima. fast det är nog från bil till bil de där med ima igen tror ja =)
helt tvärt om för mej, min kompis passat imar igen å bara helskotta hehe! men våran går det prima. fast det är nog från bil till bil de där med ima igen tror ja =)
-
PimpRs
- Bilmodell: Skoda Rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Immiga rutor
Samma Sak här :(
-
Suqyy
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Immiga rutor
Kanske det som är problemet för oss det immar igen för.....
Vi har ingen "hela familjen..." ;)
Vi har ingen "hela familjen..." ;)
-
jonasj
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Immiga rutor
Hmm... ska man sammanfatta era svar så verkar det iaf som en del upplever samma problem som jag och då kan man ju fundera på om det skiljer mellan bilarna eller om det helt enkelt bara är så att vi som har problem flåsar för mycket :) .....
-
RSM
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Immiga rutor
vissa bilar börjar inte blåsa på fören bilen börjar bli varm. vet dock inte hur det är med skoda eftersom min aldrig kommer :(
en lösning kan vara att vrida på fullt flås tills imman försvinner och sen köra auto. något jag skulle kunna leva med.
/rsm
en lösning kan vara att vrida på fullt flås tills imman försvinner och sen köra auto. något jag skulle kunna leva med.
/rsm
-
jonasj
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Immiga rutor
Alltså, när bilen är kall och det är lite frost och skit på rutorna så kör jag naturligtvis defrosten för fullt. När man sen kört ett tag och det är imfritt och man vill börja prata i bilen så går jag över till auto och efter en stund är det immigt igen. Inte alltid men oftast. Det jag tror är att luften inte fördelas helt rätt i autoläget men det verkar som om man får leva med detta... det är ju trots allt en billig bil...
-
dunderhonung
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Immiga rutor
Det beror inte på priset... Har åkt en hyfsat dyr audi där man fick ställa in manuellt vid slaskväder för att slippa imman...
Bara att bita ihop och längta till sommaren :)
Bara att bita ihop och längta till sommaren :)
-
Sixpack
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Immiga rutor
Herregud... Det finns alltså ett skäl till att det finns defroster på bilarna ? ;)
-
dunderhonung
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Immiga rutor
hehe,,, jepp det gör de :) synd bara att "auto" stängs av när man trycker på defroster, iaf gjorde det så i Audin....
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Immiga rutor
Kolla så du inte har vattenläckage i dörrplasten !! har själv haft det på min, sitter skumplast orginal, klistret löser upp när det väl kommit in fukt.........blir fuktigt i bilen såfall