ESP
-
octaviars03
Sv:Sv:ESP
har esp på min bil och är hur nöjd som helst specielt det är bra nu till vinter .....
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:ESP
ESP.. tja. folk säger att esp är för folk som inte kan köra bil..
men samtidigt är det skönt att slippa vara en rallyförare för varje sekund. låta esp ta över kontrollen då man minst är beredd på.
Har själv ESP och jag satt oxå funderade på det.. om man tänker så här.. allt fler nya bilar kör med ESP eller liknade tydligen ett bra system..
rätt så kul att köra med ESP under vinter för systemet rätar ut bilen bromasar hjul för hjul för att få till baka styrning liksom gasen..
bäst är att man kan koppla ur den vid race om vill det..
Draco
men samtidigt är det skönt att slippa vara en rallyförare för varje sekund. låta esp ta över kontrollen då man minst är beredd på.
Har själv ESP och jag satt oxå funderade på det.. om man tänker så här.. allt fler nya bilar kör med ESP eller liknade tydligen ett bra system..
rätt så kul att köra med ESP under vinter för systemet rätar ut bilen bromasar hjul för hjul för att få till baka styrning liksom gasen..
bäst är att man kan koppla ur den vid race om vill det..
Draco
-
Carlen
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
Esp är kanon.
-
PimpRs
- Bilmodell: Skoda Rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSSSSST
-
Chrille
- Bilmodell: Saab 9-3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
Jag har aldrig känt att jag saknat ESP faktikst. BIljäveln är så neutral att man verkligen måste komma med plötsliga gasuppsläpp eller handbroms(läs provocera ordentligt) för att det överhuvudtaget ska släppa när det är halt och annars är ju det värsta som kan hända att det understyr lite. Somsagt, tycker inte det behövs på den här bilen men jag har ju iiofs inte kört en Octavia med ESP heller...
Mvh / Christian
Mvh / Christian
-
TheSmurk
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
Tänk på att espn sliter väldigt bra på bromsarna nu på vintern och dom kostar en slant
-
korpen
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
Hej!
Valde själv utan ESP. om man bara använder skallen när man kör bil och inte kommer med sommar sulorna på första isen o ska ta rondelen i race style så lär ESP inte behövas. därimot är det säkert bra om man sitter o sover på E4 an i 130 och en älg hoppar upp på väggen o det är ishalt.
Men nu blir ju ESP standard på fler och fler bilar så för andrahandsvärdets skull är det ju bra att välja ESP
Så jag vet inte har man råd så varför inte.
Korpen :)
Valde själv utan ESP. om man bara använder skallen när man kör bil och inte kommer med sommar sulorna på första isen o ska ta rondelen i race style så lär ESP inte behövas. därimot är det säkert bra om man sitter o sover på E4 an i 130 och en älg hoppar upp på väggen o det är ishalt.
Men nu blir ju ESP standard på fler och fler bilar så för andrahandsvärdets skull är det ju bra att välja ESP
Så jag vet inte har man råd så varför inte.
Korpen :)
-
korpen
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
hmm tänkte bara tillägga.
Vad som inte är så bra med EPS är att många invaggas i en falsk tro att EPS kommer att rädda dom från allt och därför kan man köra hårdare vad EPS gör är ju bara att skjuta gränsen för när vägreppet försvinner helt uppåt några Km/h så se det som en hjälp men inte som "Ääh jag kan köra över gränsen för ESP finns ju där o räddar mig"
Vad som inte är så bra med EPS är att många invaggas i en falsk tro att EPS kommer att rädda dom från allt och därför kan man köra hårdare vad EPS gör är ju bara att skjuta gränsen för när vägreppet försvinner helt uppåt några Km/h så se det som en hjälp men inte som "Ääh jag kan köra över gränsen för ESP finns ju där o räddar mig"
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
så sant.. men samtidigt är det är bra varnare att man har kört för hårt när man ESP lyser till. Att man måste vara lugnare för då vet man var bilen tappar fästet.. för dom som inte vet.
Draco
Draco
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:ESP
Ville inte dra upp ett nytt forum. men oki..
Kollat lite runt bland nya/beg bilar..
Det är inte många som köper till ESP..
funderar på att byta till en kombi.. men det är inte många som har esp..
har fyra krav. esp. farthållare, Xenon, mittstöd. det är inte många bilar med det ....
Draco
Kollat lite runt bland nya/beg bilar..
Det är inte många som köper till ESP..
funderar på att byta till en kombi.. men det är inte många som har esp..
har fyra krav. esp. farthållare, Xenon, mittstöd. det är inte många bilar med det ....
Draco
-
FightingDiva
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
ESP är ett sätt för biltillverkarna att höja säkerheten och lägga till ytterligare i priset.
Totalt ointressant för min egen del, då jag tycker om att styra bilen lite hur jag själv vill.
Se ESP som ett extra skydd för den som vill känna sig säkrare.
Totalt ointressant för min egen del, då jag tycker om att styra bilen lite hur jag själv vill.
Se ESP som ett extra skydd för den som vill känna sig säkrare.
-
Icebreaker
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Är inte det pga att det fortfarande är ganska nytt på Skoda?
Beställde våran bil med ESP.
Den går att koppla ur.
Den gör bilen säkrare.
Den höjer 'förmodligen' andrahands värdet när det är dax att sälja.
Sedan så kan man ju debatera om man behöver den för att man
er en sån gryyym bilförare eller inte men som någon skrev. Sitter
man och halvsover på E4an och Hälge älg får för sig att hoppa upp
så är man nog glad att ESP är monterad.
Beställde våran bil med ESP.
Den går att koppla ur.
Den gör bilen säkrare.
Den höjer 'förmodligen' andrahands värdet när det är dax att sälja.
Sedan så kan man ju debatera om man behöver den för att man
er en sån gryyym bilförare eller inte men som någon skrev. Sitter
man och halvsover på E4an och Hälge älg får för sig att hoppa upp
så är man nog glad att ESP är monterad.
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
Hej!
Men om du beställer en ny så kan du ju välja till den utrustningen du själv vill ha....
Kan bara säga att jag inte ångrar att jag valde till ESP, är ju kanon skönt att ha
speciellt i vinterhalkan. Och vill man racea kan man ju alltid koppla ur det ju :)
Sen att det förmodligen höjer andrahandsvärdet på bilen är ju bara ytterligare ett plus.
Men men det är väl iofs lite av en smaksak tycker man att det är en onödig pryl så
ska man ju förstås inte köpa den.... Men jag tycker som sagt att ESP är kanon!!!!
M v h
Skoda RS Power
Men om du beställer en ny så kan du ju välja till den utrustningen du själv vill ha....
Kan bara säga att jag inte ångrar att jag valde till ESP, är ju kanon skönt att ha
speciellt i vinterhalkan. Och vill man racea kan man ju alltid koppla ur det ju :)
Sen att det förmodligen höjer andrahandsvärdet på bilen är ju bara ytterligare ett plus.
Men men det är väl iofs lite av en smaksak tycker man att det är en onödig pryl så
ska man ju förstås inte köpa den.... Men jag tycker som sagt att ESP är kanon!!!!
M v h
Skoda RS Power
-
Worteex
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
Tycker att ESP har "hjälp" till nu i vinter. Har en feldoserad rondell på väg till jobbet som man har tagit lite för fort ett par gånger när det varigt glans is. Då har ESP hoppat in...kanske hade gått lika bra utan, men det kändes bra då=)
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
jag tycker att det är bra då man inte vill vara en rallyförare..
men i dagensläge så finns det inte många rs med esp
draco
men i dagensläge så finns det inte många rs med esp
draco
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
Funkar lika bra utan ESP....... :)
Men säkert bra för dom som inte är van att hantera en bil som får sladd........ ja syftar inte på er som har det el som skrivit i denna tråd........ :)
Men säkert bra för dom som inte är van att hantera en bil som får sladd........ ja syftar inte på er som har det el som skrivit i denna tråd........ :)
-
Riddler
- Bilmodell: Skoda Octavia RS -02, Nissan 300ZX -90 & Peugeot 405 Mi16 -91
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:ESP
Mitt tips är att lägga pengarna som ESP kostar på en förarkurs istället. Ger fan så mycket mer än vad ESP kommer att kunna erbjuda.