Nybliven RS ägare ;-)
-
tanadm
Nybliven RS ägare ;-)
Så har man då avnjutit det första dygnet i den nya RSén. Jag måste säga att jag är såld! Fint ihopskruvad! Underbar att köra, snygg, trevlig inuti, Xenon är underbart! ACC funkar suveränt, allt är rent och snyggt och luktar nytt!! ASR funkar (halt i morse) Skall jag gnälla på något så är det originalhögtalarna, fast jag hade ändå inte förväntat mig mer så det spelar ingen roll.. Frågan är när jag skall slå till på lite bättre högtalare, eller en låda i skuffen och låta original sitta kvar.. Jaja, en senare fråga.. Snart bär det av till Göteborg på julsemester och då skall jag passa på att köra in den lite fint :)
//RS Freak :-D
//RS Freak :-D
-
jensa
- Bilmodell: Cupra R
- Kontakt:
Nybliven RS ägare ;-)
Byt i alla fall diskanterna för dom e sämst.
Grattis till bilen förresten :)
Å kör lungt nu i vinter så den e bra inkörd till sommaren ;)
Med hjulhälsningar från Jensa.
Grattis till bilen förresten :)
Å kör lungt nu i vinter så den e bra inkörd till sommaren ;)
Med hjulhälsningar från Jensa.
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Nybliven RS ägare ;-)
kör försiktigt.. inte kul om det händer nått med din nya skoda..
Draco
ps.. god jul på dig..
Draco
ps.. god jul på dig..
-
tiger
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs
- Kontakt:
Grattis till din nya bil och välkommen till klubben ................. :)
RsTiger
RsTiger
-
Labbe
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Grattis da, nu e du en av oss, glöm inte att titta på nivån på oljan efter sisodär 500mil-800mil min var nästan tom. Skoda sa de e upp till mig att titta efter, viste inte att oljan skulle dra, bara ett tips, ta de lungt i vinter.
-
tanadm
Sv:Sv:Nybliven RS ägare ;-)
Tackar! Jo, handlaren sade att det var fritt fram att komma in och byta olja gratis efter några hundra mil. Jag tassar fram på hastighetsmätaren till ungefär 500mil. Lugnt o fint...
Tjohoo!
Tjohoo!
-
RSM
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Nybliven RS ägare ;-)
är oxå nybliven RSare. 50 mil sen i fredags. är fantastiskt nöjd hitills.
-
Galant
- Bilmodell: Oktavia RS
- Kontakt:
Grattis !!!! Hoppas du blir nöjd...kan ju ha koll på imma i baklysena och blinkers fram....(tipps)...annars är det bara att simma lungt några hundra mil...!!
-
RSM
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
det är lättare sagt än gjort ;)
-
silverarrow
- Bilmodell: SLC R
- Kontakt:
Grattis!
Nära jag beställde en sådan men det blev en annan inom VAG....Leon Cupra R..väntar :-(
Nära jag beställde en sådan men det blev en annan inom VAG....Leon Cupra R..väntar :-(
-
tanadm
Så, nu har man kört 68mil :-) snittar 0.69 vid 120 motorvägskörning, underbar att köra i snö, testat från Göteborg idag efter nattens snöande, tillbaka till ett snöfattigt Växjö igen.. Nackdel: Skitig bil :-) Allt prat om bullrig och stötig gång har jag inte märkt av ännu.. Måhända mjuka vinterdäck :) ACC funkar finfint. Inget att anmärka på ännu.. Kanske då hur man skall lyckas hålla dom vita mattorna vita och fina... likaledes sätena..
Nöjd!!!
//Tobbe
Nöjd!!!
//Tobbe
-
jonasj
- Bilmodell: RS Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Nybliven RS ägare ;-)
Att hålla mattorna rent är inte lätt. Man får vara försiktig och inte släppa in vemsomhelst i bilen :).
Låter som om din går snålt... min drar fan litern/mil nu när det är vinter. Fast jag kanske gasar lite mer.... :)
Låter som om din går snålt... min drar fan litern/mil nu när det är vinter. Fast jag kanske gasar lite mer.... :)
-
tanadm
Sv:Sv:Sv:Sv:Nybliven RS ägare ;-)
Ja, jag är förvånad över att det drar såpass lite.. Den låg på 0.69 på väg till Göteborg, på väg hem igen blev det 0.73. Då var det lite kallare om det nu har någon betydelse och jag kan tillägga att jag snålkör nu första biten av bilens liv :-) Dessutom såg jag i manualen att det är BF 98 som gäller, vilket jag inte tankade första tankningen. Nu har jag tankat 98, vet inte om det gör någon skillnad..
Tänkte dra på mer gas när det blivit vår och sommardäcken är på, skall byta olja innan också. Då har jag nog hunnit med 350mil...
//Tobbe - irriternade försiktig Haha...
Tänkte dra på mer gas när det blivit vår och sommardäcken är på, skall byta olja innan också. Då har jag nog hunnit med 350mil...
//Tobbe - irriternade försiktig Haha...