brunnen kabel box batteri
-
greatest757
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
brunnen kabel box batteri
Hej
Igår stannade bilen på motrovägen helt plötsligt.
När jag kom hem efter bogsering så märkte jag att kabeln längst till vänster i den lilla boxen på batteriet (den svarta) hade brunnit.
Detta verkar göra att bilen inte statar, laddar ur batteriet.
Har laddat batteriet och bilen startar, men har inte anslutit den svarta kabeln.
Vad gör denna?
Tack på förhande
Micke
Igår stannade bilen på motrovägen helt plötsligt.
När jag kom hem efter bogsering så märkte jag att kabeln längst till vänster i den lilla boxen på batteriet (den svarta) hade brunnit.
Detta verkar göra att bilen inte statar, laddar ur batteriet.
Har laddat batteriet och bilen startar, men har inte anslutit den svarta kabeln.
Vad gör denna?
Tack på förhande
Micke
-
greatest757
- Kontakt:
Sv:brunnen kabel box batteri
Hej
Tilläggas bör att förloppet var att ABS lampan och antislir lampan började lysa, sedan började allt batteriberoende sakta slockna och vindrutetorkare gick saktare, lysen lös sämre.
Det sitter en säkring i den lilla boxen som hade brunnit, vet någon vilken styrka den ska vara på?
Är den sladden längst til vänster, den svarta. Bör vara jord.
Tack på förhand
Micke
Tilläggas bör att förloppet var att ABS lampan och antislir lampan började lysa, sedan började allt batteriberoende sakta slockna och vindrutetorkare gick saktare, lysen lös sämre.
Det sitter en säkring i den lilla boxen som hade brunnit, vet någon vilken styrka den ska vara på?
Är den sladden längst til vänster, den svarta. Bör vara jord.
Tack på förhand
Micke
-
fabia rs
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Sv:Sv:brunnen kabel box batteri
Jasg har för mig att den kabeln är B+ som kommer från generatorn !!! kapa kaben en liten bit och sätt tillbaka alltnativt köpa en ny box om den brunnit mycke.
Mvh Karlzzon
Mvh Karlzzon
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:brunnen kabel box batteri
hade liknade fel.. oxå generator sladden.. hela boxen hade typ brunnit upp.. var tvungen att byta säkring boxen.. sen bytte jag hela strömkablen från generatorn.. för den sa dom att det var en stor möjlighet att den har fått smäll oxå.. (blir högre motstånd i kabeln efters om den har oxiderat .. osv)
det skulle kosta en hel del men jag köpte boxen och köpte bilstereo kabel som var en kaliber grövre.. bytte ordinare kabel .. var lite bök att få in den i samma skyddshölje.. men det gick.. har inte haft någrra problem sedan dess...
jepp fick mina abs.. osv lampor att blinka dom med vid vissa tillfället..
det skulle kosta en hel del men jag köpte boxen och köpte bilstereo kabel som var en kaliber grövre.. bytte ordinare kabel .. var lite bök att få in den i samma skyddshölje.. men det gick.. har inte haft någrra problem sedan dess...
jepp fick mina abs.. osv lampor att blinka dom med vid vissa tillfället..
-
greatest757
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:brunnen kabel box batteri
Tack
Vad kostar boxen?
Köper man den på skoda?
Den har inte brunnit så mycket, smält lite vid generator kabeln. Skulle nog inte behöva byta boxen, men jag behöver en ny "flat" säkring som sitter där (bilder finns att maila över).
Tror ni jag behöver byta kabeln från generator?
Tack för all hjälp
Micke
Vad kostar boxen?
Köper man den på skoda?
Den har inte brunnit så mycket, smält lite vid generator kabeln. Skulle nog inte behöva byta boxen, men jag behöver en ny "flat" säkring som sitter där (bilder finns att maila över).
Tror ni jag behöver byta kabeln från generator?
Tack för all hjälp
Micke
-
greatest757
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:brunnen kabel box batteri
säkringsplattan som sitter mellan generatorkabeln och + kabeln till batteriet.
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:brunnen kabel box batteri
jag bytte kabeln för säker het.. för har et brunnit i kabeln någonstans så tappar kabelns sin effektivitet.. och bilen kommer inte att ladda upp sig ordentligt.
du kan köpa allt på skoda..
om du vill ha orginal
vad det kostar?? det var för 5 år sen
du kan köpa allt på skoda..
om du vill ha orginal
vad det kostar?? det var för 5 år sen
-
possente
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:brunnen kabel box batteri
som jag skrev till dig på ett annat forum så hade jag samma problem! jag bytte bara säkringen och själva plastlådan. har inte haft problem sen dess men kablen blir mycket varm när man har kört ett tag. så prova med ny säkring först. mitt har hållt i typ 2 månader nu
-
Henry
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:brunnen kabel box batteri
Har nyligen åkt ut för samma problem.
kolla upp laddningsreläet på generatorn kan nästa garantera att den är boven i dramat.
slutar den fungera laddar generatorn för mycket uppåt 15v
som bidrar till att kablen blir varm säkringsboxen smälter säkringen går inte sönder på batteriet om det inte blir kortis så säkringsdosan smälter istället.
laddningsrelä kabel å säkringsdosa gick på lite drygt 3000:- med arbete för mej.
kolla upp laddningsreläet på generatorn kan nästa garantera att den är boven i dramat.
slutar den fungera laddar generatorn för mycket uppåt 15v
som bidrar till att kablen blir varm säkringsboxen smälter säkringen går inte sönder på batteriet om det inte blir kortis så säkringsdosan smälter istället.
laddningsrelä kabel å säkringsdosa gick på lite drygt 3000:- med arbete för mej.