Hej på min octavia har bältet gjort så att tyget på b stolpen har börjat ludda upp sig, i nederkant där tyget går ihop med plasten. Värst på förarsidan men man ser tedenser även på passagerarsidan.
Finns det någon som har samma tendens i sin bil.?
Mvh
Klädsel b stolpe
-
ravaboos
- Bilmodell: Skoda TSI 122
- Kontakt:
-
petrus
- Bilmodell: Skoda octavia RS2
- Kontakt:
Sv:Klädsel b stolpe
japp, samma på min...dessutom är klädseln på förarsidans stol väldigt sliten i sidan + i framkant på stolen...blir när man går i o ur.
-
petgus
Sv:Sv:Klädsel b stolpe
Fick mitt utbytt på garantin på min RS2 -07.
Hade börjat ludda även på passagerarsidan trots att jag nästan alltid var ensam i bilen. Efter bytet märkte jag att plastkanten under tyget i nederkant inte var lika skarp som innan. Kan ha med det att göra.
Hade börjat ludda även på passagerarsidan trots att jag nästan alltid var ensam i bilen. Efter bytet märkte jag att plastkanten under tyget i nederkant inte var lika skarp som innan. Kan ha med det att göra.
-
Family_man
Sv:Klädsel b stolpe
[quote]Hej på min octavia har bältet gjort så att tyget på b stolpen har börjat ludda upp sig, i nederkant där tyget går ihop med plasten. Värst på förarsidan men man ser tedenser även på passagerarsidan.
Mvh
[/quote]
Har inte samma tendenser ännu där men däremot luddar klädseln på förarstolen på vänster sida redan på min -11 Octavia som rullat 156 mil......har inköpt ett verkstadöverdrag till förarstolen vilket gjort att jag stoppat upp slitaget.=)
Är dock rejält förvånad över att kvaliteten på tyget verkar vara såpass dålig. =(
Resten av bilen utstrålar ju kvalitet men inte tygkvaliteten tyvärr.
Mvh
[/quote]
Har inte samma tendenser ännu där men däremot luddar klädseln på förarstolen på vänster sida redan på min -11 Octavia som rullat 156 mil......har inköpt ett verkstadöverdrag till förarstolen vilket gjort att jag stoppat upp slitaget.=)
Är dock rejält förvånad över att kvaliteten på tyget verkar vara såpass dålig. =(
Resten av bilen utstrålar ju kvalitet men inte tygkvaliteten tyvärr.
-
bassebas
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
- Kontakt:
Sv:Sv:Klädsel b stolpe
på facelift är tyget utbytt mot past på stolpen, i alla fall på "vanliga " Octavia, RS vet jag inte