Har en Octavia 05:a med orginalstereo som inte kan läsa mp3 skivor. Funderar på att byta ut stereon men tycker det skall vara orginal för utseendet.
Ser på en hemsida http://www.bildelsbasen.se att man kan köpa delar från skrotade bilar. Bland annat orginalstereor som klarar av att spela upp mp3.
Min fråga är om det "bara är att byta" ut sin orginalstereo mot en annan orginal? Kommer den nya kunna ta in information från bilen (temp).
Kan man "passa på" att koppla in en auxport när man pillar där bak?
Ersätta orginal med orginal
-
xerfall
- Bilmodell: Skoda Octavia FSI 1.6
- Kontakt:
-
uslingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
- Kontakt:
Sv:Ersätta orginal med orginal
Byter du ut din t.ex. Stream 05:a mot en Stream 05:a så blir det ingen skillnad. Det enda som du kanske måste göra är att låsa upp den nya enheten. Om du däremot ramlar iväg uppåt i årsmodellerna och sätter i t.ex. en Bolero från en 09:a så måste du även byta din Gateway.
-
Wolverine
Sv:Sv:Ersätta orginal med orginal
Jag behövde inte byta gateway, när jag bytte från en 06:ans Swing till en 09:ans Columbus i min förra Octavia RS, funkade klockrent.
-
uslingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Ersätta orginal med orginal
Schysst att det funkar med Columbus trots att du hade några år emellan. Jag har bytt till Bolero från en 09:a i min RS och den dränerade batteriet så jag var tvungen att byta Gaten.
-
Fabian von Superb
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Ersätta orginal med orginal
Ursäkta en undrande Fabiaägare men vad är Gateway i detta fall ? Canbus känner jag till... :)
-
mija80
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ersätta orginal med orginal
Gateway är en styrenhet som tar emot can-bus signaler från alla olika can-busar, pga att can-busarna har olika hastighet så kan dom inte gå i samma kablar, drivlina har 500 kb/s, Komfort och infotainment har 125 kb/s, gateway översätter signalerna så att de styrdon som behöver en signal från en annan can-bus kan förstå den.
-
Fabian von Superb
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ersätta orginal med orginal
[quote]Gateway är en styrenhet som tar emot can-bus signaler från alla olika can-busar, pga att can-busarna har olika hastighet så kan dom inte gå i samma kablar, drivlina har 500 kb/s, Komfort och infotainment har 125 kb/s, gateway översätter signalerna så att de styrdon som behöver en signal från en annan can-bus kan förstå den.[/quote]
Ok, tack ! =)
Ok, tack ! =)