Har en chippad RS TDI (var när jag köpte den) har problem med att den går ner i "nödläge" om jag ligger på 2050-2100 varv i mer än 10sek. Då får man stänga av motorn vrida på nyckel, full kraft igen.
Det som händer är att man tappar farthållaren tills man låtit motorn stått i 20-30min. När man läst av fel loggen indikerar den för lågt turbo tryck. Har även på slutet börjat tappa kraft, misstänker läkage på trycksidan. Någon slang, intecooler eller nått.
Har någon varit med om liknande?
Har en till fråga, jag kör mycket med släp (häst transport) och tycker bilen är totalt kraftlös under 2000varv, är 170hk så?
TDI 170 krånglar
-
HPD
- Bilmodell: Skoda RS TDI -08
- Kontakt:
-
benjaminklehto
- Bilmodell: Skoda octavia rs tdi -07
- Kontakt:
Sv:TDI 170 krånglar
Tjena. jag har en RS tdi -07 som gör likadant. när den pluggades in i datorn så finns inga felmeddelanden, så bilen blev kvar på Müllers en vecka där de körde med den till felet kom fram och enda de kunde få fram från felkoden var " sporadisk motorstörning " vilket känns väldigt märkligt.
så har fortsatt köra med den och levt med att den gör så ibland men så för två dagar sedan hände det igen. Jag startar om bilen och allt är som vanligt. och två kilometer senare slocknar bilen och har inte startat sedan dess. är det någon som har en aning om var jag ska börja felsökandet?
så har fortsatt köra med den och levt med att den gör så ibland men så för två dagar sedan hände det igen. Jag startar om bilen och allt är som vanligt. och två kilometer senare slocknar bilen och har inte startat sedan dess. är det någon som har en aning om var jag ska börja felsökandet?