problem
-
octaviars03
Sv:problem
Låter som min innan och det va gasspjäl nått
-
DanielP
Sv:problem
Finns flera orsaker för detta problem:
1.) Lambdasensorn i katalysatorn är paj.
2.) Tomgångsreglerarare.
3.) (lukten) Den kommer först när du har kört ett tag, va? Det är däcken och avgasröret som blir varm och orsakar att plast som är runtomkring börjar lukta bränt plast och olja.
1.) Lambdasensorn i katalysatorn är paj.
2.) Tomgångsreglerarare.
3.) (lukten) Den kommer först när du har kört ett tag, va? Det är däcken och avgasröret som blir varm och orsakar att plast som är runtomkring börjar lukta bränt plast och olja.
-
ANDREA$
- Bilmodell: Skoda oktavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:problem
hmm Lambdasensorn har jag nog bytt ..e nog inte den ..man låta bilen stå eller går det o köra med den tills man får tid på verkstan..
-
Chrille
- Bilmodell: Saab 9-3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:problem
Kan ju vara en tändspole som sagt upp sig. Lyser motorlampan?
-
DanielP
Sv:Sv:Sv:Sv:problem
@Chrille: Håller med, kan vara tändstiften... ett vanligt fel med 1.8T motorn. Det blir ju så att obränd brännsle hamnar i heta katalysatorn. Eventuellt det som skapar lukten?
-
nonac
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:problem
Säger som föregående talare... Tändspole, (antagligen cylinder 3 för att vara extra rolig) som gått sönder... Då "hackar" den fram och låter som en disel... Brända lukten kommer mycket riktigt ifrån bränsle i katten...
-
ANDREA$
- Bilmodell: Skoda oktavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:problem
ja motorlampan blinkar när jag kör ... ska lämna in den på express servic i södrertälje få se om de kan få ordning på den ..de brukar inte veta vad de håller på minne ...men e man tvungen så e man..måste ha bil ...
-
nonac
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:problem
Det där felet är helt lungt... Hade samma problem med min för nått halvår sen... De koppla upp vgacom och lokaliserade den felande tändspolen... tog allt som allt 2 min inann jag var ute ur hallen igen...
ett tipps är dock att köra runt lite efteråt och verkligen värma upp katen för att bränna upp den sista soppan... inge bra att ha den kvar där när katen blir kall....
ett tipps är dock att köra runt lite efteråt och verkligen värma upp katen för att bränna upp den sista soppan... inge bra att ha den kvar där när katen blir kall....