Eftersnack: Mantorp
-
nickedick
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs / Skoda Yeti
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Eftersnack: Mantorp
Resan hem gick bra Jonatan.....
Det är en j....a skillnad på bilen... Vilket tryck i alla register.. Jämt och fint. Den ville aldrig sluta gå.... Ville ha mer och mer hela tiden... Upp till 240kmh gick i ett nafs.. Sen fick jag släppa gasen. Det var mer och ge... riktigt kul... Tack så hemskt mycket för hjälpen med bilen.. Känns som du körde från Södertälje till Mantorp för min skull.. man tackar och bockar.. ha det gött. Vi höres av..
Mh Nicke
Det är en j....a skillnad på bilen... Vilket tryck i alla register.. Jämt och fint. Den ville aldrig sluta gå.... Ville ha mer och mer hela tiden... Upp till 240kmh gick i ett nafs.. Sen fick jag släppa gasen. Det var mer och ge... riktigt kul... Tack så hemskt mycket för hjälpen med bilen.. Känns som du körde från Södertälje till Mantorp för min skull.. man tackar och bockar.. ha det gött. Vi höres av..
Mh Nicke
-
M.Antonsson
- Kontakt:
[quote]Sen på strippen så hann jag bara se två skodor, en Fabia på ena sidan mot en octavia på andra, vet nån vilka jag menar och var dom helt orginal, lät som två elbilar som gled förbi (hade väl vant mig vid vrålbilarna som körde innan) detta var då det hade gått runt ett varv .[/quote]
Dessa kanske :-)
http://img445.imageshack.us/img445/7555/mantorp22uo7.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/3373/mantorp21te6.jpg
men vet inget om dom tyvärr.
Dessa kanske :-)
http://img445.imageshack.us/img445/7555/mantorp22uo7.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/3373/mantorp21te6.jpg
men vet inget om dom tyvärr.
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Eftersnack: Mantorp
Ur kul att se en helt standard 2.0TDI DSG slåss med den äran på RS-banan.
-
Draco
- Kontakt:
[quote]Marcus allvarligt talat.....har det någonsin varit en riktig klubbkänsla någonsin??.....Under förra året tex var det bara du jag och fredde som åkte på dom flesta evenemangen och åren innan det var det ju inte direkt bättre.......sen är den här klubben lite konstig på många sätt....tex att det inte finns en styrelse som styr upp saker och ting med hjälp av medlemmarna....Nu finns det några utsedda "träffansvariga" vad deras uppgift är undrar jag för det fyller inget syfte som det är idag. Sedan för att kunna bygga upp denna klubb till det starkare och bättre så krävs det pengar för att kunna finansiera "utflykter" med klubben.Och för att medlemmar ska vara pigga att pröjsa in medlemsavgifter så krävs det att pengarna använts tillbaka till medlemmarna.Förening/styrelse har varit på tapeten förrut men då sa ägaren till skodaklubben strikt NEJ....och inte fan e det många som e sugna att pröjsa in pengar till något som dom inte vet vad dom betalar för?Men allt detta handlar ju om att göra klubben större och promota klubben utåt sätt.....Sen när det väl blir några skodor på en träff så är det VM i skygghet verkar det som,alla sk klubbmedlemmar försvinner direkt som skott så fort dom slagit av tändningen på bilen.....Jag vet inte vad ni tycker men hela poängen med utställningar är väl att träffa nya mäniskor och kolla in varandras bilar och ha kul....Det är då man får en KLUBBKÄNSLA!!!
[/quote]
Håller med en del... jag är ingen betalande medlem.. just nu.. har varit. det är inte själva sponsorna som jag betalade då .. det finns inte så många av rabatterna man kan utnyttja här på den södra delen av sverige.. då... lite mer nu kanske.. men vilket fall som helst.. det är klubb. man hjälper varandra när man får problem. umgås .. som föregående talare... träffa nytt folk och ha kul..
Angående RS-dagen.. på mantorp.. jag sog rs-dagen som det var en bit av en tårta.. det var väl bilsport som höll i det och det var ju väl inte så att det var en RS-träff för ALLA som sagt..
Men helt klart förra årets träff tyckte jag var skoj. fast jag hade inte huniit göra något med min bil.. nu skulle emmaboda suttit bättre.. fast synd att man inte har fått tag på lite styling kjolar
har väl lite kvar att göra på bilen
[/quote]
Håller med en del... jag är ingen betalande medlem.. just nu.. har varit. det är inte själva sponsorna som jag betalade då .. det finns inte så många av rabatterna man kan utnyttja här på den södra delen av sverige.. då... lite mer nu kanske.. men vilket fall som helst.. det är klubb. man hjälper varandra när man får problem. umgås .. som föregående talare... träffa nytt folk och ha kul..
Angående RS-dagen.. på mantorp.. jag sog rs-dagen som det var en bit av en tårta.. det var väl bilsport som höll i det och det var ju väl inte så att det var en RS-träff för ALLA som sagt..
Men helt klart förra årets träff tyckte jag var skoj. fast jag hade inte huniit göra något med min bil.. nu skulle emmaboda suttit bättre.. fast synd att man inte har fått tag på lite styling kjolar
har väl lite kvar att göra på bilen
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Jag vill bara klargöra en sak. SKODAKLUBBEN ÄR INTE NÅGON KLUBB!!!
Det står till och med "Skodaklubben.com är ingen förening" när man loggar in.
Därmed kan vi inte vinna några bästa-klubben.priser, eller något annat som har med medlemar och uppslutning att göra.
Sen kan man ju fråga sig varför vi kallas skodaKLUBBEN, men det får ni ta med ägaren.
Därmed kan vi inte vinna några bästa-klubben.priser, eller något annat som har med medlemar och uppslutning att göra.
Sen kan man ju fråga sig varför vi kallas skodaKLUBBEN, men det får ni ta med ägaren.
-
octaviarobban
Måste säga att jag är nöjd med dagen iallafall.Tyckte att det var bra att alla som åkte med mig(vi va 5 st i bilen)fick komma in gratis,läste nånstans att bara 2 skulle få komma in gratis och resten betala för sig.Jag blev dirigerad till skodas tält när jag kom dit och trodde ju att alla skoda skulle stå där nere.Kul också att man fick en present när man kom dit.Det va ju första gången som jag ställde ut bilen men som nån sa kanske man skulle stått kvar vid bilen och pratat med folk som tittade på bilen istället för att springa runt och kolla på allt annat,får tänka på det vid nästa gång som jag ställer ut bilen=)
-
jarmo
- Bilmodell: Skoda rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Eftersnack: Mantorp
samma här första gången. hade inte meningen att ställa ut bilen men det blev bara så. kul att man fick ställa bilen nära skodas tält så folk kunde se att skoda är en bra bil. karavanen till mantorp va lyckad fast lite ryckig mellan 120-220kmh gick en hel del soppa. en som är hel nöjd. ps nästa år banderoller om skoda klubben.com runt bilarna.
-
fabia rs
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Eftersnack: Mantorp
Jag vill säga att jag tycker det är Skandal att Bilsport tappade bort resultatet på Rs banan för Skoda bilarna !!!! nog för att jag är jätte nöjd med dagen på Mantorp och min tid i Rs banan men det blir ju ännu roligare om man har nått att jämföra med !!!!
Alltid roligt och träffa medlemar och nya ansikten
Mvh Karlzzon
Alltid roligt och träffa medlemar och nya ansikten
Mvh Karlzzon
-
GinTonic
- Bilmodell: Octavia Combi RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Eftersnack: Mantorp
Jag tycker också det var lite synd att det var dåligt med info var alla Skodisar skulle stå/vara.
Jag menar det var ju ändå RS-dagen!!
Mycket bättre på Emmaboda när vi fick köra Superstage.
Men men man gjorde så gött man kunde å försäkte morrsa på dom man kände igen å snacka skit.
Kan inte ha varit lätt för dom som var med för sörsta gången.
Summering... kanonväder, trevligt umgänge, ganska kul körning, dålig info från Skodas sida om allt, tider m.m. annars nöjd.
Kommer givetvis nästa år igen.
/Ginnen
Jag menar det var ju ändå RS-dagen!!
Mycket bättre på Emmaboda när vi fick köra Superstage.
Men men man gjorde så gött man kunde å försäkte morrsa på dom man kände igen å snacka skit.
Kan inte ha varit lätt för dom som var med för sörsta gången.
Summering... kanonväder, trevligt umgänge, ganska kul körning, dålig info från Skodas sida om allt, tider m.m. annars nöjd.
Kommer givetvis nästa år igen.
/Ginnen
-
Draco
- Kontakt:
[quote]Jag vill bara klargöra en sak. SKODAKLUBBEN ÄR INTE NÅGON KLUBB!!!
Sen kan man ju fråga sig varför vi kallas skodaKLUBBEN, men det får ni ta med ägaren.[/quote]
jo det vet jag.. ett annat ord för klubb?? kanske vi skulle byta till "skodagänget" .. vilket fall som helst.. det är ett ställe där vi alla möts.. om det heter klubb eller gäng eller nått annat.. ja kalla vad du vill.. mötesplats för gemensam intresse
Sen kan man ju fråga sig varför vi kallas skodaKLUBBEN, men det får ni ta med ägaren.[/quote]
jo det vet jag.. ett annat ord för klubb?? kanske vi skulle byta till "skodagänget" .. vilket fall som helst.. det är ett ställe där vi alla möts.. om det heter klubb eller gäng eller nått annat.. ja kalla vad du vill.. mötesplats för gemensam intresse
-
marcusA
- Bilmodell: VW Passat
- Kontakt:
[quote][quote]m det nu ska vara Skoda dagen så tycker åtminstone jag att skoda ska vara representerade bättre än vad dom var idag......?? Borde inte "Skodaklubben" varit bästa representerade klubb iallafall ????
Visst det var skit kul att prata med skoda folket som vanligt men vart är den där "klubbkänslan" ????
Nää, nu får ni ta & skärpa till er lite & visa lite VILJA..........[/quote]
Skoda hade ju tokfin monter, klart snyggast, bättre kunde det inte blivit.
Stog du i Skodas monter? såg nog inte din bil tror jag........fin bil iaf.[/quote]
Montern var det inget fel på, den var bra.....
Jag har ju tyvärr sålt min bil, så den fanns inte på plats !!!!!!!!! :(
Visst det var skit kul att prata med skoda folket som vanligt men vart är den där "klubbkänslan" ????
Nää, nu får ni ta & skärpa till er lite & visa lite VILJA..........[/quote]
Skoda hade ju tokfin monter, klart snyggast, bättre kunde det inte blivit.
Stog du i Skodas monter? såg nog inte din bil tror jag........fin bil iaf.[/quote]
Montern var det inget fel på, den var bra.....
Jag har ju tyvärr sålt min bil, så den fanns inte på plats !!!!!!!!! :(
-
mr green
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Vart riktigt överaskad av att man fick gratis inträde bara för att man körde Skoda. Så jag köpte mig en RS tröja o keps för dom pengarna istället.
Nån som vet bad fabia bilarna körde för tider på strippen??? Speciellt den gula av dom. Han ska tydligen bo i Nacka.
Nån som vet bad fabia bilarna körde för tider på strippen??? Speciellt den gula av dom. Han ska tydligen bo i Nacka.
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
[quote]jag tyckte att dan var bra.....men för mig var nog höjdpunkten på resan hem.Det börjar med att vi (karlzzon kör jag brevid furby bak)blir om körda..fört v en gallardo föld av en porsche.Då börjar karlzzon retas lite med p så att han tröttnar.
Men sen blev det lek med gallardon..och det roliga va att han bjöd verkligen påt!Efter en liten stund å la sig k brevid honom och gav tummen upp:)fan vad han skrattade......sen fick vi höra en v12 vråla
o fy fan va han gasade..den dåren kör om en stakare på insidan
av yterfilen...fan vi va tre bilar bredden(två filigt :) )sen höl det på så tll stälje säger bara WOW.
TACK KARLZZON!!!!!!!!!!!!!!![/quote]
Bild nr 8 & 11 var det vi åkte mot.
http://motorklubben.expressen.se/public/showarticle.aspx?aid=691#
Men sen blev det lek med gallardon..och det roliga va att han bjöd verkligen påt!Efter en liten stund å la sig k brevid honom och gav tummen upp:)fan vad han skrattade......sen fick vi höra en v12 vråla
o fy fan va han gasade..den dåren kör om en stakare på insidan
av yterfilen...fan vi va tre bilar bredden(två filigt :) )sen höl det på så tll stälje säger bara WOW.
TACK KARLZZON!!!!!!!!!!!!!!![/quote]
Bild nr 8 & 11 var det vi åkte mot.
http://motorklubben.expressen.se/public/showarticle.aspx?aid=691#
-
vtech
- Bilmodell: Skoda octavia RS
- Kontakt:
Kanske dags att starta en riktig "klubb" - som anordnar Ban träffar mm...
-
fabia rs
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Jag skrev ett litet inlägg till Bilsport !!!
http://www.bilsport.se/news.php?id=37723
Mvh Karlzzon
http://www.bilsport.se/news.php?id=37723
Mvh Karlzzon
-
sparkartjat
- Bilmodell: Skoda fabia rs
- Kontakt:
Jag va på rs-dagen för första gången och jag e lite besviken på att vi stog så utspridda och inte i samlad trupp! men fick prata med några stycken på kulbben och det va väldigt kul! och att sätta igång larmet på skodan som stog bakom mig! =) men som sagt RS-dagen bör nog va en egen dag! sen angående utställningen så tycker jag inte man ska klaga på bilarna som stog där! nån va ju tvungen att stå där oxå! jag stog där trots att jag inte gjort så mycket med min bil! men fick många positiva reaktioner och komentarer och jag tycker det va många fina bilar runt om mig! =)
Synd dock att växelådan gick sönder senare på kvällen!
=(
Mvh Mikael
Synd dock att växelådan gick sönder senare på kvällen!
=(
Mvh Mikael
-
Wicked
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Eftersnack: Mantorp
jag kan bara säga en sak..
JAG VAR SNABBAST PÅ STRIPPEN!!!!
av skodorna iallafall :D
30. Joakim Holmberg, Borås, Skoda Octavia: 14,8072
JAG VAR SNABBAST PÅ STRIPPEN!!!!
av skodorna iallafall :D
30. Joakim Holmberg, Borås, Skoda Octavia: 14,8072
-
M.Antonsson
- Kontakt:
[quote]Jag vill bara klargöra en sak. SKODAKLUBBEN ÄR INTE NÅGON KLUBB!!!
Står ju faktiskt ganska tydligt att det är just en klubb:
Citat från hemsidan:
O.B.S Vi betalar ej tillbaka några pengar vid ev. utgång ur klubben!
Står ju faktiskt ganska tydligt att det är just en klubb:
Citat från hemsidan:
O.B.S Vi betalar ej tillbaka några pengar vid ev. utgång ur klubben!
-
moffegrev
- Bilmodell: Skoda Rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Eftersnack: Mantorp
jaså det missade jag...skit oxå...såg bara en gul som körde 15,80 nånting...men den tiden måste ju kunna pressas lite..
-
Wicked
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Eftersnack: Mantorp
[quote]jaså det missade jag...skit oxå...såg bara en gul som körde 15,80 nånting...men den tiden måste ju kunna pressas lite..[/quote]
då jag har fel på laddtrycket pga för liten dp så är detta en bra tid. Från 1.3 bar till 0.65 på ca 4sek. men större dp o avgas o spridare till nästa år.. då borde det gå minst 1 sek snabbare hoppas jag
då jag har fel på laddtrycket pga för liten dp så är detta en bra tid. Från 1.3 bar till 0.65 på ca 4sek. men större dp o avgas o spridare till nästa år.. då borde det gå minst 1 sek snabbare hoppas jag