Shell V-POWER
-
MetalCowboy
- Bilmodell: Octavia 2 Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
[quote]Lyfter tråden nu när jag skaffat Shellkort. Ni med nya RS som tankat V-power; märker ni skillnad? Jämnare gång, bättre ös, mindre förbrukning.[/quote]
Har iofs ingen RS..
MEN, förbrukningen sjönk så pass på min bil att jag tjänar (sparar) på att tanka v-power.
/Henke
Har iofs ingen RS..
MEN, förbrukningen sjönk så pass på min bil att jag tjänar (sparar) på att tanka v-power.
/Henke
-
Björn S (nalle)
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
[quote]Har för mig att i Danmark har v-power 97 Oktan och i Tyskland 100 oktan. Rätta mig om jag har fel.[/quote]
Ja, Tyskland har 100 Oktan. :-))
1,504 euro I Tyskland (2006)
1.064,10 kc i Tjeckien (2006)
11,38 i Danmark (2006)
Dessa lär väl ha ändrats nu.
//nalle
Ja, Tyskland har 100 Oktan. :-))
1,504 euro I Tyskland (2006)
1.064,10 kc i Tjeckien (2006)
11,38 i Danmark (2006)
Dessa lär väl ha ändrats nu.
//nalle
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Nu har jag kört med raketbränslet nåra veckor. Bilen går jämnare på tomgång, drar mindre soppa, inbillar mig att den är snabbare i axet. Summa summarum: jag är nöjd.
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
jämförelse med 98 elle 95
-
jensa
- Bilmodell: Cupra R
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Ännu en som trillat dit i V-power träsket ;)
Det är ett bra sommar bränsle iallfall,vintertid kan man köra slösoppan.
Det är ett bra sommar bränsle iallfall,vintertid kan man köra slösoppan.
-
MrC
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Shell V-POWER
Jag körde 98 innan, bränslet kostar 50 öre mer men tar bilen 1/2 dl mindre/mil så blir det en vinst ändå. V-power innehåller ju ingen etanol utan det är ren bensin man köper. Luktar helt annorlunda gör det när man tankar oxå.
-
Björn S (nalle)
[quote]Jag körde 98 innan, bränslet kostar 50 öre mer men tar bilen 1/2 dl mindre/mil så blir det en vinst ändå. V-power innehåller ju ingen etanol utan det är ren bensin man köper. Luktar helt annorlunda gör det när man tankar oxå.[/quote]
Har jag inte tänkt på. Ska "sniffa"lite x-tra i morgon när det är dax att fylla på V-power.
//nalle
Har jag inte tänkt på. Ska "sniffa"lite x-tra i morgon när det är dax att fylla på V-power.
//nalle
-
Kabben
- Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
- Kontakt:
[quote]Jag körde 98 innan, bränslet kostar 50 öre mer men tar bilen 1/2 dl mindre/mil så blir det en vinst ändå. V-power innehåller ju ingen etanol utan det är ren bensin man köper. Luktar helt annorlunda gör det när man tankar oxå.[/quote]
Up till 30% iblandning av etanol ska ju inte märkas på förbrukningen....
Up till 30% iblandning av etanol ska ju inte märkas på förbrukningen....
-
MrC
- Kontakt:
Ren bensin måste ju vara bättre att tanka än bensin med etanol. Som du säger så har det kanske inte så stor betydelse för förbrukningen med etanolinblandning (jag vet inte) men bilen tar mindre och är lite lugnare på tomgång. Kan ju vara det högre oktantalet som gör att den tar mindre. Skall man sen chippa bilen så har man ännu mer nytta av V-power.
Att äga bil idag är så satans dyrt så den x-tra 50-öringen spelar ingen som helst roll.
Samma sak med motorolja. Kostar den 250 spänn/liter och Skoda rekommenderar den så är det den jag köper. Köper inte olja på Biltema där jag får 4 liter för samma pris.
Den totala kostnaden/mil blir inte speciellt större för att man tankar/fyller på olja med hög kvalité. Däremot är man lugnare när man kör för man vet att det är bra grejer.
Att äga bil idag är så satans dyrt så den x-tra 50-öringen spelar ingen som helst roll.
Samma sak med motorolja. Kostar den 250 spänn/liter och Skoda rekommenderar den så är det den jag köper. Köper inte olja på Biltema där jag får 4 liter för samma pris.
Den totala kostnaden/mil blir inte speciellt större för att man tankar/fyller på olja med hög kvalité. Däremot är man lugnare när man kör för man vet att det är bra grejer.