MacGyver
-
magnusjidetorp
- Bilmodell: Skoda PickUp/Jeep cherokee
- Kontakt:
MacGyver
Jaha, så försvann gaspedalen i golvet med resultat att motorn gick bara på tomgån och lite mer. Gaswirens plastskal hade gått av precis vid anslutningen till spridarpumpen. Men eftersom min idol, mentor och stora inspirationskälla här i livet verkar vara MacGyver så löste jag problemet genom att spjäla höljet med några buntband.
Förra sommaren pajjade backljuskontakten, så den skulle bytas. Köpte en ny och plockade bort den gamla, monterade den nya och upptäcker att det trillar metallspån från gängorna i växellådan. Ut med den nya kontakten och i med den gamla, trodde jag ja. Gängpaj i växellådan. Hmmm. Gängrenoveringssats för tändstift borde funka, och passar inte kontakten då så får jag väl skruva i ett tändstift istället. Skulle bli rätt ballt kanske, och bara för att retas med SBP kan man trycka dit en tändkabel också. Nu var det ju så att gängtappen var för djup så den tog i kugghjulen i växellådan, så tändstiftet blev aldrig monterat. Men det måste ju bli tätt, kan ju inte vara hål i lådan heller. Hmmm, grubbel, grubbel. Jo, jag kapar en bit av ett stolsben som hade rätt diameter, kletade in det med packningssilicone och slog fast det med en hammare. klippte till en bit hårdplast från ett glasspaket och limmade på utanför så att grussprut och vägsalt inte förstör trät. Har nu kört ca 15 000 mil på det viset utan problem. Kanske snart dags för en ny bil, undrar vad en eventuell köpare skulle säga när han ser mina lösningar.
Förra sommaren pajjade backljuskontakten, så den skulle bytas. Köpte en ny och plockade bort den gamla, monterade den nya och upptäcker att det trillar metallspån från gängorna i växellådan. Ut med den nya kontakten och i med den gamla, trodde jag ja. Gängpaj i växellådan. Hmmm. Gängrenoveringssats för tändstift borde funka, och passar inte kontakten då så får jag väl skruva i ett tändstift istället. Skulle bli rätt ballt kanske, och bara för att retas med SBP kan man trycka dit en tändkabel också. Nu var det ju så att gängtappen var för djup så den tog i kugghjulen i växellådan, så tändstiftet blev aldrig monterat. Men det måste ju bli tätt, kan ju inte vara hål i lådan heller. Hmmm, grubbel, grubbel. Jo, jag kapar en bit av ett stolsben som hade rätt diameter, kletade in det med packningssilicone och slog fast det med en hammare. klippte till en bit hårdplast från ett glasspaket och limmade på utanför så att grussprut och vägsalt inte förstör trät. Har nu kört ca 15 000 mil på det viset utan problem. Kanske snart dags för en ny bil, undrar vad en eventuell köpare skulle säga när han ser mina lösningar.
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:MacGyver
Du ÄR MacGyver.
-
magnusjidetorp
- Kontakt:
Sv:Sv:MacGyver
Jag vet, han brukar ringa mig och fråga om lite tips.
-
magnusjidetorp
- Kontakt:
Sv:MacGyver
[quote] Har nu kört ca 15 000 mil på det viset utan problem.[/quote]
Har kört 5 000 mil till ungefär, men nu var det dax att byta "stolsben" i växellådan.
Har kört 5 000 mil till ungefär, men nu var det dax att byta "stolsben" i växellådan.
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Sv:MacGyver
[quote][quote] Har nu kört ca 15 000 mil på det viset utan problem.[/quote]
Har kört 5 000 mil till ungefär, men nu var det dax att byta "stolsben" i växellådan.[/quote]
Hur långt har denna pärla gått? Dom verkar ju kunna gå hur långt som helst,dessa små pärlor.....
Kör själv pickis 1.9d 2001:a som bara har gått 14000mil
Har kört 5 000 mil till ungefär, men nu var det dax att byta "stolsben" i växellådan.[/quote]
Hur långt har denna pärla gått? Dom verkar ju kunna gå hur långt som helst,dessa små pärlor.....
Kör själv pickis 1.9d 2001:a som bara har gått 14000mil
-
micke_petersson
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:MacGyver
hehehehe... Macgyver e så jävla nice.. endast han och Chuck Norris som kan bära jeans så snyggt i röven ;)...
Hur många här vet vad MacGyver heter i förnamn??
Hur många här vet vad MacGyver heter i förnamn??
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:MacGyver
Hepp!
Richard Dean Andersson heter han. Är med i Stargate SG-1 osm går på sexan.
Richard Dean Andersson heter han. Är med i Stargate SG-1 osm går på sexan.
-
HenkeW
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:MacGyver
No shit Sherlock... ;-)
Jag tror mer det var Angus MacGyver han var ute efter.
Jag tror mer det var Angus MacGyver han var ute efter.
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:MacGyver
[quote]hehehehe... Macgyver e så jävla nice.. endast han och Chuck Norris som kan bära jeans så snyggt i röven ;)...
Hur många här vet vad MacGyver heter i förnamn??[/quote]
De där va väl lite väl bögigt uttalande,eller brukar du kolla röven på andra pöjkar??Jag tittar på tjejrövar för min del.....men vi e ju alla olika.
De där va väl lite väl bögigt uttalande,eller brukar du kolla röven på andra pöjkar??Jag tittar på tjejrövar för min del.....men vi e ju alla olika.
-
micke_petersson
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:MacGyver
[quote]No shit Sherlock... ;-)
Jag tror mer det var Angus MacGyver han var ute efter.[/quote]
hehehehe... man får bara reda på hans namn i sista avsnittet vad jag vet.. o då e ju inte det mest matchonamnet direkt ;)
hehehehe... man får bara reda på hans namn i sista avsnittet vad jag vet.. o då e ju inte det mest matchonamnet direkt ;)
-
magnusjidetorp
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:MacGyver
[quote][quote][quote] Har nu kört ca 15 000 mil på det viset utan problem.[/quote]
Kör själv pickis 1.9d 2001:a som bara har gått 14000mil[/quote]
Passerar 37 000 mil nästa vecka.
Kör själv pickis 1.9d 2001:a som bara har gått 14000mil[/quote]
Passerar 37 000 mil nästa vecka.
-
magnusjidetorp
- Kontakt:
[quote]No shit Sherlock... ;-)
Hade jag ingen aning om, men nu vet jag vad jag ska kalla Skodan för. Angus....
Hade jag ingen aning om, men nu vet jag vad jag ska kalla Skodan för. Angus....
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:MacGyver
Namnet nämns i minst tre olika avsnitt, varav det ena är från säsong två.
-
micke_petersson
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:MacGyver
[quote][quote]hehehehe... Macgyver e så jävla nice.. endast han och Chuck Norris som kan bära jeans så snyggt i röven ;)...
De där va väl lite väl bögigt uttalande,eller brukar du kolla röven på andra pöjkar??Jag tittar på tjejrövar för min del.....men vi e ju alla olika.[/quote]
jag vet att det var ett bögigt uttalande. men seriöst har ni sett hur jävla långt upp han har brallorna eller?? eller dom bägge..
De där va väl lite väl bögigt uttalande,eller brukar du kolla röven på andra pöjkar??Jag tittar på tjejrövar för min del.....men vi e ju alla olika.[/quote]
jag vet att det var ett bögigt uttalande. men seriöst har ni sett hur jävla långt upp han har brallorna eller?? eller dom bägge..
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Vaddå brallorna högt upp? Är inte jylfen till för att man ska titta ut?
Du har blivit miljöskadad av alla hip-hop:are med brallorna i källaren...
Du har blivit miljöskadad av alla hip-hop:are med brallorna i källaren...
-
Lorin
- Bilmodell: Skoda Felicia Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:MacGyver
Jävla bra sagt Janne!