Tjabba!
Vet någon vad man får ge för en växellåda till Skoda Pickis 1,9D -97???
Har förstått att det finns varaiationer på lådorna, någon som vet vad???
Pickis97
Växellåda
-
Pickis97
- Bilmodell: Skoda Pickup -97
- Kontakt:
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Växellåda
vad jag vet så finns det bara en typ till dieseln-iallafall när jag bytt lådor(1st på felicia 1.9 o 1st på pick-up 1.9)så har skrotarna sagt att det bara finns en typ.jag har gett 2600kr för den ena(trasigt v-lådefäste-tog från gamla lådan och låda nr 2 betalade jag 3800kr för.
-
Pickis97
- Bilmodell: Skoda Pickup -97
- Kontakt:
Sv:Sv:Växellåda
Tackar för svaret Håkan.
Har hittat en låda så nu är det bara att dunka fast grejjerna.
Har hittat en låda så nu är det bara att dunka fast grejjerna.
-
TeeBeen
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Växellåda
Hur mycket olja går det i lådan?? Och hur mycket jobb är det att byta packboxen där växelföraren går in i lådan??
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Växellåda
[quote]Hur mycket olja går det i lådan?? Och hur mycket jobb är det att byta packboxen där växelföraren går in i lådan??[/quote]
Svar 2.4 liter olja går de i lådan(fylles på genom hålet där hastighetsmätarviren går in i lådan) OBS du måste ha v-lådeolja som har betäckningen GL4 ej GL5 som e den vanligaste v-lådeoljan,enligt växellåde-experter så förstörde GL5 an någon metall i v-lådan ,vilket inte GL4 gör(nån tillsats). Packboxen till ingående växelaxeln e skitlätt att byta,knacka ur sprinten till växellänkaget pilla bort-sätt dit ny-klart! Den e billigt oxå,va själv o köpte en packbox igår på VAG,38kr!!! inte mycket å gnälla om.
Svar 2.4 liter olja går de i lådan(fylles på genom hålet där hastighetsmätarviren går in i lådan) OBS du måste ha v-lådeolja som har betäckningen GL4 ej GL5 som e den vanligaste v-lådeoljan,enligt växellåde-experter så förstörde GL5 an någon metall i v-lådan ,vilket inte GL4 gör(nån tillsats). Packboxen till ingående växelaxeln e skitlätt att byta,knacka ur sprinten till växellänkaget pilla bort-sätt dit ny-klart! Den e billigt oxå,va själv o köpte en packbox igår på VAG,38kr!!! inte mycket å gnälla om.
-
TeeBeen
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Växellåda
Ok, tackar för svaret!!