Någon som har något tips på hur man får en kåpa att se fräsch ut igen min är så jäkla matt i färgen.
Hur mycket olja går det i 1,3mpi motorn?
Matt kåpa + olja
-
Bsmoke
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
-
ola_sandin
- Bilmodell: Skoda Pickup 1,3
- Kontakt:
Sv:Matt kåpa olja
Det går i 4-4,5liter
-
VolvoV8
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Matt kåpa olja
Ja polera som man gör med vanlig bil lack går ju... en skoda pickis som jag köpte förut hade kåpan fullsmetad med vinylglans! såg ju fint ut på håll!:) drog ju dock åt sig damm rättså duktigt!:)
-
gramse
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Matt kåpa olja
Hejsan
Jag har samma problem. Röd dessutom, sämsta färgen tillsammans med blå.
Provade att polera upp ena sidan i sommras för att se om det gick att få till, såg kanonfint ut en kort tid sen kom flamigheten/mattheten tillbaka. Jag tror att enda lösningen är omlack av kåpan.
// F
Jag har samma problem. Röd dessutom, sämsta färgen tillsammans med blå.
Provade att polera upp ena sidan i sommras för att se om det gick att få till, såg kanonfint ut en kort tid sen kom flamigheten/mattheten tillbaka. Jag tror att enda lösningen är omlack av kåpan.
// F
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Matt kåpa olja
De e inte lönt att polera en matt glasfiberkåpa, de e bara att slipa ner o lacka om.(billigt om man gör det själv,här kommer ett tips på en bra firma som säljer billacks-paket billigt,räcker till hela bilen-för runt 1500kr)http://www.bilhuset-bildelar.com/ gå till lacksidan,kolla lack-paket.De e kanongrejor-har själv lackat ett flertal bilar med denna färg.