Columbus I Fabia

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
FabiaTDI
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Columbus I Fabia

Inlägg av FabiaTDI »

Hej det är så att jag skulle vilja sätta in columbus navi/bilstereo i min fabia -11 och jag undrar hur man går tillväga att göra det, sökt lite på nätet och sett att visa har lyckats få in dem i sina bilar. Är det bara att koppla in eller finns det mer att göra än så ?

Tack på förhand.
Civil
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Columbus I Fabia

Inlägg av Civil »

Du behöver upplåsnings koden som du får utav VAG för flera tusen spänn, sen att du köper en kostar också flera tusen spänn.

Om det är värt, så gör det.

Mitt tips skulle vara att köpa ett annat märke av dubbeldin stereo, som har full integration med bilen. Så om du har ratt knappat och bak varnare, samt att displayen visar om du ändrar AC anläggningen.

Blir garanterat mycket billigare än att köpa skodas original stereo i efterhand.
bial
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Inlägg av bial »

Hej,

Du kan göra som jag, jag åkte till ett företag som säljer eftermontering (från skrotade bilar). Då ingår programmering VAG-COM som du kommer att behöva samt låskod och garanti. Köpte till min Octavia 2010 när den var ny och det funkar felfritt än idag.

Företaget jag använde finns kvar (Danderyd stockholm) och kan hittas på blocket.
dieselråtta
Bilmodell: Skoda suberb 2,0 TDI
Kontakt:

Inlägg av dieselråtta »

Ett lite billigare tips
Köp en Blaupunkt 835 Philadelphia en riktigt bra multimedia med gps
kanonljud också. Kostar en tredjedel av en Columbus
Och sen är plug and play ingen kodning eller liknande
Styrknapparna på ratten fungerar på en gång
Skriv svar