har precis hämtat nya RSn. den e beggad och i den sitter en clarion MD-spelare, kopplat via en "IP-bus" (?), en liten platt låda som ligger på golvet på passagerarsidan, vidare till en baslåda med dubbla åttor och en cd-växlare. dessutom är högtalarna fram och bak bytta till något annat.
missförstå mig rätt, jag gillar bra ljud och har en blytung anläggning hemma. men i bilen vill jag främst lyssna till dumpventiler, skrikande däck och rå motorstyrka! till saken: jag vill baxa ut rubbet ur bilen och sätta in en simpel pioneer cd/mp3-spelare.
vad ska jag tänka på?
fick med en stereo
-
Rythm
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
mogwai
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi 1.8t
- Kontakt:
Sv:fick med en stereo
haha vilket ovanligt dilemma =)
jag skulle nog iofs inte byta ut det du har....möjligtvis om du kanske ville byta ut huvudenheten..
men alltså bara för att man har *BRA* grejjer i bilen så behöver man ju inte poppa.. det är ju det som är tjusningen med det.
Det är bättre att spela lite lägre och få renare ljud genom burkarna.
Bra ljud i bilen är riktigt dyrt o införskaffa nytt..och pissdåligt att sälja begagnat.. för man får knappt nåt.
men som sagt om du prompt MÅSTE sälja så är det inget mer o tänka på än att börja bakifrån o plocka ut steg etc etc (ta bort kablar ifrån batteriet först iofs) sen bara följa sladdarna vart dom går o dra ut skiten =)
(tycker du ska behålla det du har....alltid trevligt med riktigt bra ljud även på låg nivå)
jag skulle nog iofs inte byta ut det du har....möjligtvis om du kanske ville byta ut huvudenheten..
men alltså bara för att man har *BRA* grejjer i bilen så behöver man ju inte poppa.. det är ju det som är tjusningen med det.
Det är bättre att spela lite lägre och få renare ljud genom burkarna.
Bra ljud i bilen är riktigt dyrt o införskaffa nytt..och pissdåligt att sälja begagnat.. för man får knappt nåt.
men som sagt om du prompt MÅSTE sälja så är det inget mer o tänka på än att börja bakifrån o plocka ut steg etc etc (ta bort kablar ifrån batteriet först iofs) sen bara följa sladdarna vart dom går o dra ut skiten =)
(tycker du ska behålla det du har....alltid trevligt med riktigt bra ljud även på låg nivå)
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Sv:fick med en stereo
Vad är det för märke på allt...
är det en gammal tjänste bil..
Kan du inte ta lite foto på allt + bilen så vi får se....?
är det en gammal tjänste bil..
Kan du inte ta lite foto på allt + bilen så vi får se....?