Nyckelproblem!!
-
mathias71
- Bilmodell: Felicia
- Kontakt:
Nyckelproblem!!
Tog Felician-99 1,3 som vanligt,stannade och uträttade ett ärende,skulle starta men nyckeln gick inte i,verkar som om det fattas några mm.Tog den 2:a nyckeln och den fungerade siså där men den gick.Varför fungerar inte den 1:a nyckeln???Spärr???Kodning???Tändningslås????Skulle det vara något fel på tändningslåset så skulle den 2:a nyckeln inte fungera heller eller kan det vara att rattlåset gick i och att det blev något galet där????Tacksam för svar??Lite trött på alla små fel, mycket irriterande,mer små fel på denna bil än fiestan från 88 jag hade.Synd att den bilen fick gå till graven.Får kanske helt enkelt byta bil och märke efter 5 månader.
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Nyckelproblem!!
[quote]Tog Felician-99 1,3 som vanligt,stannade och uträttade ett ärende,skulle starta men nyckeln gick inte i,verkar som om det fattas några mm.Tog den 2:a nyckeln och den fungerade siså där men den gick.Varför fungerar inte den 1:a nyckeln???Spärr???Kodning???Tändningslås????Skulle det vara något fel på tändningslåset så skulle den 2:a nyckeln inte fungera heller eller kan det vara att rattlåset gick i och att det blev något galet där????.[/quote]
Att tändningslåsen brukar spöka på felicia beror oftast på att ägaren har nyckeln i fickan,de blir massor med skit i den lilla skåran på nyckeln,skiten följer med in i låset.Till slut blir det för mycket skräp i låset och det börjar kärva o spöka.Kanske går att rengöra på nått sätt,annars e de bara att byta tändningslås,koda nycklar osv(dyrt o onödigt)Jag fick tips av en VAG-mek att minst en gång i månanden ta en stålborste o borsta rent skåran i nyckeln från smuts,har inte haft några problem än med mina skodor iallafall.
Att tändningslåsen brukar spöka på felicia beror oftast på att ägaren har nyckeln i fickan,de blir massor med skit i den lilla skåran på nyckeln,skiten följer med in i låset.Till slut blir det för mycket skräp i låset och det börjar kärva o spöka.Kanske går att rengöra på nått sätt,annars e de bara att byta tändningslås,koda nycklar osv(dyrt o onödigt)Jag fick tips av en VAG-mek att minst en gång i månanden ta en stålborste o borsta rent skåran i nyckeln från smuts,har inte haft några problem än med mina skodor iallafall.
-
mathias71
- Bilmodell: Felicia
- Kontakt:
Sv:Sv:Nyckelproblem!!
Den nyckel som användes var inte smutsig,den nyckel som jag har var "skitigare" och det är den som fungerar.Måste vara något annat fel och galet.Men vad???
-
Thomas33
- Bilmodell: Skoda Felicia och Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Nyckelproblem!!
Håller på Håkan S (boston3) teori. Att den nya nyckele inte var skitig gör varken från eller till.
Du eller tidigare ägare, har redan puttat in en massa skit med någon nyckel. Så nu ligger det i låset. Om du tog isär låset och gjorde ordentligt rent, så skulle kanske det lösa problemet.
Du eller tidigare ägare, har redan puttat in en massa skit med någon nyckel. Så nu ligger det i låset. Om du tog isär låset och gjorde ordentligt rent, så skulle kanske det lösa problemet.