Maguiar's Clay-bar

I detta forum skriver vi om bilvård, tex vaxning osv..
Skriv svar
dizapear
Bilmodell: Skoda Octavia RS -05
Kontakt:

Maguiar's Clay-bar

Inlägg av dizapear »

Hej på er!

Någon som har erfarenhet av Meguiar's Clay-bar? Funderar på en lagom till vårputs av bilen. Har Meguiar's Shampo, tvätthandske, svampar o.l. och är grymt nöjd med de.

MVH
Kristian Falkenberg
dizapear
Bilmodell: Skoda Octavia RS -05
Kontakt:

Sv:Maguiar's Clay-bar

Inlägg av dizapear »

Ingen som har erfarenhet?
Draco
Kontakt:

Sv:Sv:Maguiar's Clay-bar

Inlägg av Draco »

ställ frågan på "www.rsklubben.se" kanske du får svar där..
maverick
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Maguiar's Clay-bar

Inlägg av maverick »

Akta så du inte blir bannad, Draco. "Den andra sidan" få ju inte nämnas här... ;)
Draco
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Maguiar's Clay-bar

Inlägg av Draco »

han får ju inget svar här. vet inte själv något om produkten.
ger bara ett allternativ till för att hitta sitt svar.

jag brukar ju hänvisa vissa frågor från den andra klubben hit oxå..
allt står ju inte där heller.. är nog placerad någonstans mitt i mellan

Sen finns det faktist också
www.garaget.org
där finns ju en och annan person fast inte skoda
någon bör ju ha svar på hans fråga.
maverick
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Maguiar's Clay-bar

Inlägg av maverick »

Jag förstår helt din tanke, och håller med till fullo. Men många inlägg där RSklubben nämns har tagts bort.
Kabben
Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Maguiar's Clay-bar

Inlägg av Kabben »

Löjligt av admin att ta bort trådar där www.rsklubben.se nämns.

Samma med att bli bannad av det.
frav
Bilmodell: Skoda Fabia Combi Ambiente
Kontakt:

Sv:Maguiar's Clay-bar

Inlägg av frav »

[quote]Hej på er!

Någon som har erfarenhet av Meguiar's Clay-bar? Funderar på en lagom till vårputs av bilen. Har Meguiar's Shampo, tvätthandske, svampar o.l. och är grymt nöjd med de.

MVH
Kristian Falkenberg[/quote]
Hej!

Jag har bl.a. använt Meguiars Claybar i år. Jag hade grymma problem med att få bort vad jag tror var sav från något träd som bränt in i lacken på en gammal bil. Jag använde olika lackcleaner ett antal ggr utan resultat. Då drog jag till micro i Halmstad & handlade på mig ett gäng Meguiars produkter & däribland 'Quick Clay' samt 'Quik Detailer - Mist and Wipe'. Jag var först lite skeptisk att dra en lerbit över lacken. Å hur sjutton skulle den kunna få bort det som satt fast. Men jag blev förvånad. Vilket resultat, totalt len & slät lack. Så slutresultatet blev kanoners.

Jag använde hela lerbiten när jag arbetade, men jag skulle tippa på att det kan vara vettigt att dela den i två bitar.
Sen mjukar man upp den lite lagom genom att knåda & vika i handen. När det är "lagom" så platta ut mellan fingrarna & spraya leran med 'Quik Detailer' samt även ett område på lacken. Sedan är det bara att "gnugga" över lacken. Se bara till att ha tillräckligt med 'Quik Detailer' så det glider bra. Massera även om leran med jämna mellanrum så det blir ny yta mot lacken.
I mitt fall så hörde man hur rent det blev, för när saven var borta gled det tyst. Innan dess ritch-ratch.

Så det är inget att tveka på. Inhandla en claybar, sen om den heter Meguars eller något annat spelar nog ingen roll. Ett av mina bättre inköp!
rubank
Bilmodell: Skoda Octavia RS (överlämnad till ny entusiast..)
Kontakt:

Sv:Sv:Maguiar's Clay-bar

Inlägg av rubank »

jepp den e suverän, finns nog inget lättare sätt att ta bort insekter,tjära,asfalt ja praktiskt taget allt som ligger ovanpå lacken. ytan blir som glas efter du har använt leran! :)

och du behöver inte använda quick detailern heller utan det går bra med shampo o vatten också men inte för utspätt, jag använder nxt gen shampot när detailern e slut! http://meguiarsswe.pilot.com.hk/index.php?_room=2&_subRoom=26&_action=detail&_page=2

fick hem en g220 i måndags, men har inte hunnit prova den än. var lite korkad o använde sämskinn i början på bilen så det e fullt av spindelnätsreflexer på den.
Skriv svar