Ny navigator (Columbos)

I detta forum skriver vi om övriga modeller.
Henke68
Bilmodell: Skoda scout
Kontakt:

Ny navigator (Columbos)

Inlägg av Henke68 »

Är det någon som vet hur man kopplar ur funktionen som gör att man inte kan titta på DVD när bilen rullar? Jag skulle även behöva tips om hur man får igång TV tunern i navigatorn. Saknas det något eller är den spärrad?
brma
Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
Kontakt:

Sv:Ny navigator (Columbos)

Inlägg av brma »

Du måste troligen gå in med VAG-COM för att låsa upp den så du kan titta på TV när du kör bil... På BMW m.fl. är det ganska enkelt att fixa och jag tror att det är det på din också.
Att du inte får in TV kanske beror på att nätet är nedsläckt, har den inbyggd digitalbox?
Henke68
Kontakt:

Sv:Sv:Ny navigator (Columbos)

Inlägg av Henke68 »

I enlighet med manualen skall det vara en inbyggd tuner. Det digitala nätet är i full gång i stockholm. Jag har även ställt frågan till skoda utan resultat.
brma
Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Ny navigator (Columbos)

Inlägg av brma »

Inbyggd tuner är inte allt, en tv har inbyggd tuner men måste kompletteras med en digitalbox, hade du bott i malmö hade du kunnat prova mot danmark som fortfarande har analog sändning. Däremot finns det inbyggd digital tuner i vissa nya TV apparater. Men då jag inte är expert på detta kanske någon kunnig el/telenisse kan fylla i om jag svamlar eller har helt rätt?
Henke68
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Ny navigator (Columbos)

Inlägg av Henke68 »

Problemet är att jag inte ens kommer in i TV menyn, då denna funktion är gråmarkerad, tillika ej aktiv.
frogus
Bilmodell: Superb + Roomster
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ny navigator (Columbos)

Inlägg av frogus »

vilket förmodligen betyder att du måste köpa till en box med kortläsare för att kunna titta på tv....
Skriv svar