VW garanti på xenon?

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
MikkoK
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

VW garanti på xenon?

Inlägg av MikkoK »

Hej på er,

För exakt ett år sedan hade jag inne min bil på Svenstigs i Värnamo för lagning av hela fronten (plåtskador och båda lyktorna intryckta), då en lastbil backat på min parkerade bil. I samband med detta så byttes båda lyktorna fram (xenon) men igår såg jag att den ena (halvljuset) slocknat.
Bör inte VW ha någon sorts garanti på detta? Känns ju som att xenonlysena ska hålla mer än ett år?

PS: Jag har inte kikat på om det är något annat fel - kan ju faktiskt vara så enkelt som en kabel som hoppat loss etc. Finns det något "standardfel" som man kan utesluta direkt genom snabbkoll hemma - ska kolla i helgen.

Tack på förhand!
MikkoK
Kontakt:

Sv:VW garanti på xenon?

Inlägg av MikkoK »

Det slog mig nu att de kanske bara bytte själva lyktorna och inte xenonen.

Vad är det för modell på xenonet? Passar http://www.ljusbutiken.nu/detaljer.asp?butik=1590100011 ?

Jag har sett xenonkungens hemsida, men eftersom han varnar för lågt lagersaldo får jag lite dåliga vibbar...
brma
Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
Kontakt:

Sv:Sv:VW garanti på xenon?

Inlägg av brma »

Varför får du dåliga vibbar av att man har ett lågt lagersaldo? Det är väl inget konstigt med det, det finns få som idag ligger på jättelager. Det är inget fel på xenonkungens produkter.
Jag har även skickat ett pm till dig.
MikkoK
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:VW garanti på xenon?

Inlägg av MikkoK »

Okej, inte dåliga vibbar men...
Kikar på PM och återkommer! Tack för info.
putte
Bilmodell: Skoda oct.RS
Kontakt:

Sv:VW garanti på xenon?

Inlägg av putte »

kolla att det är rätt xenonlampor ditsatta de bytte på min till fel modell . snart dog det ena men fick nytt på garanti(båda).
MikkoK
Kontakt:

Sv:Sv:VW garanti på xenon?

Inlägg av MikkoK »

[quote]kolla att det är rätt xenonlampor ditsatta de bytte på min till fel modell . snart dog det ena men fick nytt på garanti(båda).[/quote]

Jag byter själv så...
Skriv svar