Xenon...
-
mikael1977
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Xenon...
Då har det hänt mig...
Min högra lampa la av i går (dagen innan bilen ska säljas, så klart)
Kollade med Skoda vad dom ska ha för jobbet och höll på att tappa andan. Dom menade att det bästa var att byta allt på bägge sidorna till det mysiga priset av 18.000 nok!?
Vet att Xenon är dyrt, men detta var kanske lite över min budgett just nu.
Min fråga: Har någon här inne bytt allt detta själv? Är det ens möjligt om man bara köper in alla delarna?
Skroten, är det kanske rätt ställe att leta?
Såg en reklam i en Bilsport om reservdelar på internet men kommer inte ihåg ved den sidan hette... någon som vet vilken jag menar?
/M
Min högra lampa la av i går (dagen innan bilen ska säljas, så klart)
Kollade med Skoda vad dom ska ha för jobbet och höll på att tappa andan. Dom menade att det bästa var att byta allt på bägge sidorna till det mysiga priset av 18.000 nok!?
Vet att Xenon är dyrt, men detta var kanske lite över min budgett just nu.
Min fråga: Har någon här inne bytt allt detta själv? Är det ens möjligt om man bara köper in alla delarna?
Skroten, är det kanske rätt ställe att leta?
Såg en reklam i en Bilsport om reservdelar på internet men kommer inte ihåg ved den sidan hette... någon som vet vilken jag menar?
/M
-
niklas84
- Kontakt:
Sv:Xenon...
Vad gick sönder då? Lampan eller kanske bara styrenheten? 18.000kr verkar vara rätt saftigt. Om jag inte har helt fel så brukar väl en kabel kunna lossna i själva insatsen?
-
crewstylish
- Kontakt:
Sv:Xenon...
xenokungen.se
förmodligen har din lampa bara bränts av (slutat fungera) och då ligger det inte på så mkt itne mer än 1000 SEK hos xenonkungen...blev den mörklilaaktig innan detta hände?
hoppas det funkar nu...
förmodligen har din lampa bara bränts av (slutat fungera) och då ligger det inte på så mkt itne mer än 1000 SEK hos xenonkungen...blev den mörklilaaktig innan detta hände?
hoppas det funkar nu...
-
vildagnu
- Bilmodell: Skoda oktavia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Xenon...
Wow skall bli bilmeck i norge.. det där priset är ju åt h-vete. lampan byter du enkelt själv, upp me huven å bort med blinkersen, (Du behöver en torxnyckel) det är lite meckigt, man får vrida å trilskas lite med strålkastaren. men inte värre än att byta påse i damsugaren. ta det bara varsamt.. om inte så gör jag det för 10,000 i sthlm.. =) ne skoja. men betala inte det om du inte är onödigigt rik..
-
mikael1977
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Xenon...
I den högra så har lampan och tändspolen tagit kvällen.
I den vänstra så har bara tändspolen felkoder, men den sidan lyser fortfarande!?
Anledningen till att dom vill byta allt är för att oftast när lite börjar kuka så kommer resten ganska rätt efter... Men jag tror att jag ska byta lite delar i taget istället.
Tänkte köpa mig ett xenonkit istället och montera in, men hur blir det med nivåregleringen? Styrs den av styrenheten??
/M
I den vänstra så har bara tändspolen felkoder, men den sidan lyser fortfarande!?
Anledningen till att dom vill byta allt är för att oftast när lite börjar kuka så kommer resten ganska rätt efter... Men jag tror att jag ska byta lite delar i taget istället.
Tänkte köpa mig ett xenonkit istället och montera in, men hur blir det med nivåregleringen? Styrs den av styrenheten??
/M
-
maverick
- Kontakt:
Sv:Sv:Xenon...
Du kan inte ha ett eftermonteringskit. Nivåregleringen styrs av ballasten på vänster strålkastare som jag förstått det.
-
mikael1977
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Xenon...
Ok, men själva nivåregleringen e det egentligen inte något fel på. Lyktorna åker upp och ner vid start, det är bara att lampan inte tänds. Tändspolen och lampan är kass. Tänkte då att med ett eftermonteringskit så får man med tändspole och lampa...
Då borde ju balasten fortfarande kunna sitta monterad så som den gör nu... men jag vet ju inte hur ett eftermarknadskit ser ut, kanske inte alls kan ha kvar balasten där bak då.
Ska kolla runt lite med dom som säljer dessa kit under dagen.
/M
Då borde ju balasten fortfarande kunna sitta monterad så som den gör nu... men jag vet ju inte hur ett eftermarknadskit ser ut, kanske inte alls kan ha kvar balasten där bak då.
Ska kolla runt lite med dom som säljer dessa kit under dagen.
/M
-
maverick
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Xenon...
Nej, ett eftermarknadskit är uppbyggt på annat sätt, så det går inte.
Lampa kan du köpa billigare på annat ställe. Tändspole hittar du garanterat på skroten.
Lampa kan du köpa billigare på annat ställe. Tändspole hittar du garanterat på skroten.
-
niklas84
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Xenon...
Alltså eftermarknadskit är väl ochså gjord för att byta ut vanliga dimensioner som h1 eller h4? xenon har väl inte den dimensionen?
-
mikael1977
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Xenon...
Fråga: Har jag D2S sockel (eller vad det heter) till mina orginal xenon? Ska beställa lampan på nätet men vet inte riktigt vilken sockel jag har :(
/M
/M
-
MZM
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Xenon...
Det står i instruktionsboken vad du har.