Lägre bränsleförbrukning?
-
tosses
- Inlägg: 296
- Blev medlem: 30 augusti 2012, 18:32
- Ort: Luleå
- Bilmodell: Skoda Octavia II Combi
- Kontakt:
Lägre bränsleförbrukning?
Är det någon som prövat detta i sin bil? http://www.kingfuelsaver.se/
Ska tydligen sänka bränsleförbrukningen upp till 20% samt öka kraften i motorn med 10-15%. Det låter nästan för bra för att vara sant. Kostar bara 795kr dessutom.
Ska tydligen sänka bränsleförbrukningen upp till 20% samt öka kraften i motorn med 10-15%. Det låter nästan för bra för att vara sant. Kostar bara 795kr dessutom.
-
lejon-hjarta
- Inlägg: 2971
- Blev medlem: 18 november 2014, 15:21
Sv:Lägre bränsleförbrukning?
Ja jag vet inte, ser ju övertygande ut. Jultomten finns väl också...
Så ja testa skulle vara kul...undrar om de finns nån som passar till SKODA.
Ska ringa och höra med dom....intressant.
DaNieL
Så ja testa skulle vara kul...undrar om de finns nån som passar till SKODA.
Ska ringa och höra med dom....intressant.
DaNieL
-
Mr_Nemo
- Inlägg: 1239
- Blev medlem: 27 april 2009, 03:57
- Ort: Örebro
- Bilmodell: Skoda Octavia Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Lägre bränsleförbrukning?
Återkom gärna med feedback... Vore ju sjukt om det fungerade...
-
Nedomansky
- Inlägg: 567
- Blev medlem: 16 oktober 2014, 17:43
- Ort: Skara
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Lägre bränsleförbrukning?
Låter det för bra för att vara sant så är det också för bra för att vara sant!
-
lejon-hjarta
- Inlägg: 2971
- Blev medlem: 18 november 2014, 15:21
Sv:Sv:Sv:Sv:Lägre bränsleförbrukning?
Lever efter denna regel. Men eftersom just denna prylmakapär har vari med hos NBC i USA. NBC i USA gör ju inte reportage om vad som helst, så de kan ju ligga nåt bakom de hela.
Jag ska som sagt ringa, och hör om dom kan tillverka ett st till min bil. Fattar bara inte var den ska få plats i mitt rör, eftersom röret inte är så jätte stort.
Ja ja, hör av mig sen när jag kopplar in allt. Vem vet kanske bilen till och med flyger, hahahaha.
DaNieL
Jag ska som sagt ringa, och hör om dom kan tillverka ett st till min bil. Fattar bara inte var den ska få plats i mitt rör, eftersom röret inte är så jätte stort.
Ja ja, hör av mig sen när jag kopplar in allt. Vem vet kanske bilen till och med flyger, hahahaha.
DaNieL
-
tosses
- Inlägg: 296
- Blev medlem: 30 augusti 2012, 18:32
- Ort: Luleå
- Bilmodell: Skoda Octavia II Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lägre bränsleförbrukning?
det är väl bara att mäta vilken storlek det ska vara. Ser ju ut att vara barnsligt enkelt att montera.
-
Mr_Nemo
- Inlägg: 1239
- Blev medlem: 27 april 2009, 03:57
- Ort: Örebro
- Bilmodell: Skoda Octavia Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lägre bränsleförbrukning?
Vad jag inte fattar är däremot om det ersätter luftfiltret, för jag tänker att om det sitter innan luftfiltret så lär ju all effekt av Kings intag att försvinna...
-
maverick
- Inlägg: 25333
- Blev medlem: 24 juli 2012, 11:45
- Ort: Landskrona
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lägre bränsleförbrukning?
Den ska monteras precis efter LMM i en Octavia. INGET ersätter luftfiltret, om du vill ha motorn fungerande än längre tid.
-
lejon-hjarta
- Inlägg: 2971
- Blev medlem: 18 november 2014, 15:21
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lägre bränsleförbrukning?
Om den ska monteras EFTER luftmängdmätaren, då går de inte på min motor....för de finns helt enkelt ingen plats....luftmängdmätaren är dirket ansluten till förgasaren på min bil.
Så jag kan inte testa detta under av plåtbit på min bil..
Trodde den skulle sitta innan, då hade de eventuellt funkat...
Nån annan får nog ge sig på detta..
DaNieL
Så jag kan inte testa detta under av plåtbit på min bil..
Trodde den skulle sitta innan, då hade de eventuellt funkat...
Nån annan får nog ge sig på detta..
DaNieL
-
maverick
- Inlägg: 25333
- Blev medlem: 24 juli 2012, 11:45
- Ort: Landskrona
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lägre bränsleförbrukning?
Du kör en FSI. Var hittar du förgasaren på den?
-
lejon-hjarta
- Inlägg: 2971
- Blev medlem: 18 november 2014, 15:21
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lägre bränsleförbrukning?
jag menade gas spjäll....skrev fel. Gas spjället sitter direkt ansluten till luftmängmätaren. Det finns typ ingen plats att sätta en king fuel saver i min motor...
DaNieL
DaNieL

