Nya 1.8 tfsi
-
MattisH
- Bilmodell: Toyota Avensis
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya 1.8 tfsi
Jo det klart. Räknar man att förlora på det så. Visst en bilaffär förlorar man alltid på. Jag har bara haft 10000 kr bilar innan, så jag vet inte. Håller dessutom på att buda på hus så jag vet inte hur smart det är att ge sig på en ny bil också. Finns dock en tsi i malmö för 179000:- Vi får se. Vänta någon månad kanske det kommer fler på beg.marknaden.
PS Snygg octavia kombin är. Jag har aldrig tänkt på det innan jag provkörde i fredags
PS Snygg octavia kombin är. Jag har aldrig tänkt på det innan jag provkörde i fredags
-
MattisH
- Kontakt:
1
En sak till. om vi skulle köpa en sån så är dragkrok, förhöjt lastgolv och parkeringssensorer måsten. Dragkrok är ju inga problem, men lastgolvet och sensorerna, är det något man kan installera i efterhand?
-
MattisH
- Kontakt:
Sv:Sv:1
[quote]Det enda jag vet inte kräver någon installation är förhöjt lastgolv. Så det är mycket enkelt att lägga till i efterhand.[/quote]
Perfekt. Det är det som är det viktiga. Mekonomen har parkeringssensorer som sitter i en list som man sätter under nummerplåten. Någon som vet om dom är bra?
Perfekt. Det är det som är det viktiga. Mekonomen har parkeringssensorer som sitter i en list som man sätter under nummerplåten. Någon som vet om dom är bra?
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:1
Ska du ha parkeringssensorer ska du ha dem hela vägen ut på stötfångaren. De under nummerskylten från till exempel Mekonomen har ingen övervakning av hörnen på bilen, utan kan bara läsa det som är rakt bakom bilen.
3eye har kompletta kit som du borrar in själv i stötfångaren. Hela jobbet tar kanske 2 timmar, inget överdrivet avancerat.
3eye har kompletta kit som du borrar in själv i stötfångaren. Hela jobbet tar kanske 2 timmar, inget överdrivet avancerat.
-
MattisH
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:1
På Den som finns på meko är de två yttersta vinklade ut bakom bilen, men förmodligen blir det inte bra då dom nog får helt fel avstånd.
Att borra i kofångaren vill jag helst slippa. Tänk om det blir vingt och snett. Ser ut som f*n då ju. Vi får se hur det blir. Kanske väntar till våren och har sparat lite pengar så man kan köpa sig en splinkens ny då :P
Att borra i kofångaren vill jag helst slippa. Tänk om det blir vingt och snett. Ser ut som f*n då ju. Vi får se hur det blir. Kanske väntar till våren och har sparat lite pengar så man kan köpa sig en splinkens ny då :P
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:1
Är du bara noga med att mäta, så är det ingen fara. jag har gjort den manövern på två RS1:or, och ingen av dem blev krokiga i alla fall. :)
-
Klintan
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:1
Nu har jag provat topfarten. Fram till 210 gick det som smort. Men efter 210 ökade det sakta. Vid ca 217 var jag tvungen att bromsa eftersom det kom en kurva. Bilen har gått 650mil och är ca 3-4 månader gammal. Allt är i orginal sedan köpet.
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:1
Ersätter 2.0 FSI även i 4x4 och Scout från nov.
-
jagge
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:1
[quote]Nu har jag provat topfarten. Fram till 210 gick det som smort. Men efter 210 ökade det sakta. Vid ca 217 var jag tvungen att bromsa eftersom det kom en kurva. Bilen har gått 650mil och är ca 3-4 månader gammal. Allt är i orginal sedan köpet.[/quote]
Jag har testat min lite. 150km på 3an 190km på 4an.
Och det går att komma under 8sek till 100km
-
Klintan
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:1
[quote]
[/quote]
Gissar också på att 8s verkar vara mycket. 0-100 känns mycket snabbare i verkligheten.
ca 0-50 i ettan
ca 50-100 i tvåan.
När jag accelererar hårt bryr jag inte om kilometrarna. Kollar bara på varvmätaren och passar mig för det röda fältet. Men innan jag försöker på mig detta kollar jag att motortemperaturen är i mitten och att det finns gott om bensin till att ta sig hem senare.
[/quote]
Gissar också på att 8s verkar vara mycket. 0-100 känns mycket snabbare i verkligheten.
ca 0-50 i ettan
ca 50-100 i tvåan.
När jag accelererar hårt bryr jag inte om kilometrarna. Kollar bara på varvmätaren och passar mig för det röda fältet. Men innan jag försöker på mig detta kollar jag att motortemperaturen är i mitten och att det finns gott om bensin till att ta sig hem senare.