Dragkrok, svårt?

I detta forum skriver vi om Skoda Pick-Up.
chreng
Bilmodell: Skoda Pickup
Kontakt:

Dragkrok, svårt?

Inlägg av chreng »

Planerar att köpa en Pickup-99 som inte har dragkrok. Är det svårt att installera i efterhand, hade tänkt mig Mekonomens fasta kula för 1850:-. Får ju även köpa till elsatsen för 583:- Kan någon som har erfarenhet svar på dessa frågor, snälla!?

*Hur svårt är det, måste man skära bort delar i bakvagnen?
*Måste man ha tillgång till några speciella verktyg, utöver momentnyckel och grundverktyg?
*Finns det elkoppling vid bakljusen, eller måste jag dra egna sladdar ända fram till kupén?

Hoppas att ni sitter inne med svaren! Många tack på förhand!!!
fjellhed
Kontakt:

Sv:Dragkrok, svårt?

Inlägg av fjellhed »

Finns en krok på blocket till bra pris!
Evert_
Bilmodell: Caddy Pickup TDI
Kontakt:

Inlägg av Evert_ »

Du ska inte behöva skära bort nånting. Kanske lite i plasten som sitter i mitten under luckan. Elen drar du från vänster bakljus. Härvan går in där. Bara att mäta sig fram till vad som är vad.
chreng
Kontakt:

Sv:Sv:Dragkrok, svårt?

Inlägg av chreng »

Låter ju jätte bra, har läst gamla trådar också och fått lite tips därifrån. Lite skeptisk mot att köpa begagnat, man måste väl ha papper på kroken vid regbesiktningen? Hur som helst så tack för svaren, nu återstår det att se om jag blir stolt Skoda ägare i helgen eller inte....
skoda
Bilmodell: Skoda Felicia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Dragkrok, svårt?

Inlägg av skoda »

elsatsen är plug in och tänk på att du måste skrapa bort lite underredsmassa vid fästet för dragkroken (blir gnäll på besiktningen annars)
boston3
Bilmodell: Skoda pick-up
Kontakt:

Inlägg av boston3 »

[quote]Planerar att köpa en Pickup-99 som inte har dragkrok. Är det svårt att installera i efterhand, hade tänkt mig Mekonomens fasta kula för 1850:-. Får ju även köpa till elsatsen för 583:- Kan någon som har erfarenhet svar på dessa frågor, snälla!?
*Hur svårt är det, måste man skära bort delar i bakvagnen?
*Måste man ha tillgång till några speciella verktyg, utöver momentnyckel och grundverktyg?
*Finns det elkoppling vid bakljusen, eller måste jag dra egna sladdar ända fram till kupén?
Hoppas att ni sitter inne med svaren! Många tack på förhand!!![/quote]
Köp kroken på biltema istället dryga tusingen gick den på i somras.Elsatsen kostar väl ca hundringen på b-tema,så du spar en ordenlig skätt.Montera kroken gör du med vanliga handverktyg,ingen kapning behövs,el från vä. baklykta._du fixar det på ett par timmar i lugnt tempo-de e snor-enkelt.
Lycka till me bilköpet
Skriv svar