Hej
Min felicia råkade ut för ett haveri för en vecka sedan!
Hade kört till hälsingland över sportlovet allt flöt på som vanligt.
På söndagen skulle vi åka hem ! startade bilen på morgonen och körde in i carporten för att koppla på motorvärmare inga fel då heller! senare på dan så när jag startade bilen så lös oljelampan! shit vad nu!! kollade oljan allt ok kollade givare tog bort batterikabel för att kanske lampan skulle slockna :) inga pölar av olja på mark eller i motorutrymmet.
Jag lät bilen stå på medan den undersöktes (smart) helt plötsligt börjar motorn föra ett herrans liv den skakade och gnisslade!! stängde av den o startade igen samma ljud NEEEJ MIN BIL!!!
Så nu står den där med trasig motor.
Fån min skoda verkstad tror dom att oljepumpen har pajat men det är ett välldigt ovanligt.
Ska man byta motor eller inte?
Det var en år 00 12300mil combi
motoras
-
avgas
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
Miamik
- Bilmodell: Skoda Felicia pick up -97
- Kontakt:
Sv:motoras
Är det en 1,6 så byt motor om du fixar det själv. Finns drösvis med sådana motorer. Sitter i Vw, Audi, Seat och Skoda med samma motorstorlek. Har du en 1,6.a är det troligtvis en AEE-motor.
Lätt att kolla, gå in på mekonomen.se och sök bilmodell via ditt regnummer så ser du vad du har för motor och vad det sitter för motorer i andra bilar. Läste att en annan skulle skrota sin bil pga växellådsras. Det finns gott om motorer.
Lätt att kolla, gå in på mekonomen.se och sök bilmodell via ditt regnummer så ser du vad du har för motor och vad det sitter för motorer i andra bilar. Läste att en annan skulle skrota sin bil pga växellådsras. Det finns gott om motorer.
-
avgas
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:motoras
[quote]Är det en 1,6 så byt motor om du fixar det själv. Finns drösvis med sådana motorer. Sitter i Vw, Audi, Seat och Skoda med samma motorstorlek. Har du en 1,6.a är det troligtvis en AEE-motor.
Lätt att kolla, gå in på mekonomen.se och sök bilmodell via ditt regnummer så ser du vad du har för motor och vad det sitter för motorer i andra bilar. Läste att en annan skulle skrota sin bil pga växellådsras. Det finns gott om motorer.[/quote]
vilken audi modell gäller då
Lätt att kolla, gå in på mekonomen.se och sök bilmodell via ditt regnummer så ser du vad du har för motor och vad det sitter för motorer i andra bilar. Läste att en annan skulle skrota sin bil pga växellådsras. Det finns gott om motorer.[/quote]
vilken audi modell gäller då