Hej
Uppdaterar tråden, motorn är 1,3 MPI och bilen en -97 har rullat 7700 mil en äldre dam som haft bilen. Den rycker till mellan varven och verkar kraftlös. Upplever att bilen går bättre när den är kall och något sämre när den är varm? Någon som har en idé, tacksam för svar. Det är inte alltid den rycker men den får sina ryck då och då. Den har alltid gjort det enligt tidigare ägaren??
MVH
Roger
Ryckig gång Felicia
-
reme
- Bilmodell: Felicia
- Kontakt:
-
855
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Ryckig gång Felicia
Finns en del det kan vara.
Verkar vara många som detta problem, men många verkar få byta olika saker för att få till det.
I mitt fall byttes lambdasonden samt vevaxelgivare, då bilen helt plötsligt kunde gå som en kängru... hoppa fram på vägen i ca 10-15 sekunder.
Bilen gick mycket bättre efter detta, men hade ändå småryckningar.
Speciellt vid 90-95 km/h.
Jag funderade då på om ngn spridarkontakt var skitig, och när jag tog lös dem såg jag att o-ringen till första spridaren låg snett, så lite lite lite soppa kom utanför. Plockade bort alla och rengjorde dem och sen var problemet löst. Det var mitt fall, ( pick-up 1.3 mpi)
Sen verkar vissa ha fått bytt tändmodul, gasspjäll, hallgivare, mm mm mm.
Du känner ingen med Vag-com som kan läsa felkoder åt dig?
Blir enklare då. :-)
Det finns nog en del att läsa om du gör en sökning här ang ryckig gång.
Lycka till.
Verkar vara många som detta problem, men många verkar få byta olika saker för att få till det.
I mitt fall byttes lambdasonden samt vevaxelgivare, då bilen helt plötsligt kunde gå som en kängru... hoppa fram på vägen i ca 10-15 sekunder.
Bilen gick mycket bättre efter detta, men hade ändå småryckningar.
Speciellt vid 90-95 km/h.
Jag funderade då på om ngn spridarkontakt var skitig, och när jag tog lös dem såg jag att o-ringen till första spridaren låg snett, så lite lite lite soppa kom utanför. Plockade bort alla och rengjorde dem och sen var problemet löst. Det var mitt fall, ( pick-up 1.3 mpi)
Sen verkar vissa ha fått bytt tändmodul, gasspjäll, hallgivare, mm mm mm.
Du känner ingen med Vag-com som kan läsa felkoder åt dig?
Blir enklare då. :-)
Det finns nog en del att läsa om du gör en sökning här ang ryckig gång.
Lycka till.
-
reme
- Bilmodell: Felicia
- Kontakt:
Sv:Sv:Ryckig gång Felicia
Ok tack
tack för tipset, känner inge med något instrument för att kolla felkoder. Vilket verkar trolgast att det skulle vara fel på? tcksam för fler svar och ideér
/Roger
tack för tipset, känner inge med något instrument för att kolla felkoder. Vilket verkar trolgast att det skulle vara fel på? tcksam för fler svar och ideér
/Roger
-
skoda elegance
Sv:Sv:Sv:Ryckig gång Felicia
Fick byta lamdasond pga ryckig gång !!
Skit enkel att byta....
Felicia-99 med 14000 mil på mätaren...
Skit enkel att byta....
Felicia-99 med 14000 mil på mätaren...