packbox

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
jockeman
Bilmodell: Skoda felica
Kontakt:

packbox

Inlägg av jockeman »

tjena tänkte höra om växelåds oljan läcker ut när man byter packboxen runt växelföraren tack på förhand // jocke
conf

Sv:packbox

Inlägg av conf »

Rann ut ytterst lite när jag bytte min. Vet inte om växelläge eller så har någon inverkan men jag hade min i friläge.
jockeman
Kontakt:

Sv:Sv:packbox

Inlägg av jockeman »

okaj vet du om det är svårt o fylla på olja köpte det idag med tänkte byta vet ju ej hur mycke det är kvar så har du en bra beskrivning så vore det snälllt // jocke
conf

Sv:Sv:Sv:packbox

Inlägg av conf »

Oljan till växellådan fyller du på där hastighetsmätarvajern går in i växellådan. Sitter med en M6 och ett litet bläck sen är det bara att dra vajern rakt upp. Se bara till att inte tappa plastdrevet när du drar ut vajern.
Finns en markering på vajern för hur mycket olja det skall vara, 2.4L är jag ganska säker på att det skall vara.

finns säkert massa mer info här på forumet om det.
jockeman
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:packbox

Inlägg av jockeman »

okaj det drevet hur stort är det hur vet man att allt är med upp kan man tappa det när man sätter tillbaka det med men man ska inte dela hastighetsmätarn då utan dra upp den som den är, vet du vad det kostar om man tappar det drevet ska man hålla i det då när man fåttt upp det en bit // jocke
jockeman
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:packbox

Inlägg av jockeman »

nu vart det fixat o klart kom knappt ingen olja när vi tog bort packboxen. Det va ändå ca 2 liter i men nu är det 2.4 friska liter satte en bult istället för sprinten lättare o byta nästa gång tack för tipsen mvh jocke
Skriv svar