Hej ,
då och då viner det vänster-framtill om bilen. Verkar ofta vara då man svänger och stannar in, men det är inte konsekvent så heller. Igår vid motorvägskörning började det ljud konstant i ca 15min och det lät mer då jag svängde till vänster, samt började ta emot i ratten - ungefär som att något tog emot i hjulet ( tänker bromsskiva, hjullager eller vad det nu kan vara)
Idag märkte jag inga konstiga ljud.
Tankar kring vad det kan vara?
Mvh, Johannes
vinande ljud framtill?
-
haklind
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
-
skoda elegance
Sv:vinande ljud framtill?
Kan vara bromsbelägget som inte gått ifrån skivan ordenligt.....
prova bromsa lite hårdare...hade liknande på min fabia-02 och det fösvann när jag bromsade lite hårdare...
Hoppas att det hjälper !!
prova bromsa lite hårdare...hade liknande på min fabia-02 och det fösvann när jag bromsade lite hårdare...
Hoppas att det hjälper !!
-
haklind
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Sv:vinande ljud framtill?
har provat att bromsa, men ljudet är kvar ändå. Nu framträder dock ljudet med ojämna mellanrum så det är svårt att säga när och varför. Oftast märks inget alls, men då ljudet framträder så känns det samtidigt i ratten.
Nån som har någe tips på vad detta kan vara?
Nån som har någe tips på vad detta kan vara?
-
johanD64
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:vinande ljud framtill?
hissa upp framhjulet och snurra runt det för hands och lyssna om det låter något illa, det kan vara hjullagret för ljudet försvinner oftast eller blir värre när man svänger lite med ratten vid körning,du kan också kolla hjullagret med att när hjulet hänger i luften, ta tag i det nere och uppe o känna om det glappar.svårt o säga om man inte ser sj men prova snurra på hjulet och leta dig fram, kan vara något med bromsarna också men oftast när man känner ryckningar i ratten när det gäller bromsar, så är skivorna sne..prova att bromsa när du hör oljudet o se om det slutar,om det gör det kan det vara något med bromsarna (bromscylinder)..