Tjuvström i motorn

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
RAW 791
Bilmodell: Skoda Felicia 1.3 -00
Kontakt:

Tjuvström i motorn

Inlägg av RAW 791 »

Jag har något som laddar ur batteriet på min Felicia Lx -00 men jag vet inte vad det är. Ibland när jag sätter på hjälpstarten så hör jag hur en fläkt eller pump går igång i motorrummet, men jag kan inte identifiera varifrån det kommer.. Funderar nu på om det kan vara något termostat eller liknande? Det verkar som att motorn måste vara kall för att ljudet skall uppstå.

Har någon varit med om något liknande eller har ni någon idé om vad som kan vara felet?
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Sv:Tjuvström i motorn

Inlägg av Bäverhanne »

Det skulle nog kunna vara bränslepumpen du hör.
buffon_mk3
Bilmodell: Skoda Pickup 1,9D
Kontakt:

Sv:Sv:Tjuvström i motorn

Inlägg av buffon_mk3 »

tipps!

sätt en multimeter mellan - polen på batteriet och chassit, alltså koppla av klämman ifrån batteriet så att strömmen flyter igenom multimetern, ställ in multimetern på Amper, du kommer så se hur stor läck strömmen är. alltså den tjuvström som finns i systemet. dra nu ur en säkring i taget och snart kommer multimetern att drastiskt sjunka. och kolla sedan vart den säkringen gick till.

Tipps! klockan i bilen drar ström så luras inte av den. och försök inte starta bilen för då rycker det om multimetern...

kolla också så ingen "kunnig" person har kopplat in någon stereo eller slutsteg...

Mvh gustav
bobcat

Sv:Tjuvström i motorn

Inlägg av bobcat »

Kan vara fel på batteriet,prova byt
Skriv svar