Innerbelysning lyser konstant.
-
Realtid
Innerbelysning lyser konstant.
När knappen för innerbelysning står på vänstra steget har jag förstått att lampan ska lysa när dörrarna öppnas, och sedan slockna när bilen startas, eller efter en stund när dörrarna stängs.
Så är inte fallet på min Fabia 1,2 -06.
Lampan lyser konstant även efter att jag startar bilen, och slocknar heller inte när jag låser bilen och väntar.
Fler med samma fel, eller har haft? Hur åtgärdar jag detta?
Mvh/Christoffer
Så är inte fallet på min Fabia 1,2 -06.
Lampan lyser konstant även efter att jag startar bilen, och slocknar heller inte när jag låser bilen och väntar.
Fler med samma fel, eller har haft? Hur åtgärdar jag detta?
Mvh/Christoffer
-
GinTonic
- Bilmodell: Octavia Combi RS
- Kontakt:
Sv:Innerbelysning lyser konstant.
Kolla brytarna i dörrarna, kan vara av eller kass.
/Ginnen
/Ginnen
-
Realtid
Sv:Sv:Innerbelysning lyser konstant.
Bra förslag där. Ska kika genast.
-
Realtid
Sv:Sv:Sv:Innerbelysning lyser konstant.
Hmm, försökte kolla i mörkret nu när jag kom hem, men hittade inte brytarna som sitter i dörren.
Var är dessa positionerade?
Var är dessa positionerade?
-
GinTonic
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Innerbelysning lyser konstant.
På tantens Fabia 1,2 -04 sitter dom mellan dörren och "karossen" ;)
Gummiklädd.
/Ginnen
Gummiklädd.
/Ginnen
-
Realtid
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Innerbelysning lyser konstant.
Tror att jag hittade knappen till belysningen. Sitter nästan bakom den gummiklädda kabelhärvan som löper mellan dörr och kaross.
Dock verkar den spöka, för när man håller in den manuellt för att simulera att dörren är stängd så slocknar inte ljuset ändå.
"knappen" är gummiklädd och hur mycket jag än trycker och försöker så slocknar inte ljuset. Har provat båda framdörrarna.
Kan det vara någonstans annanstans det kan strula? Är jättedåligt på bilel.
Mvh/Christoffer
Dock verkar den spöka, för när man håller in den manuellt för att simulera att dörren är stängd så slocknar inte ljuset ändå.
"knappen" är gummiklädd och hur mycket jag än trycker och försöker så slocknar inte ljuset. Har provat båda framdörrarna.
Kan det vara någonstans annanstans det kan strula? Är jättedåligt på bilel.
Mvh/Christoffer
-
GinTonic
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Innerbelysning lyser konstant.
Det räcker att en är sönder. Troligast dörr som används mest.
Ta loss brytaren och mät med en multimeter om den sluter/öppnar när du trycker på den.
/Ginnen
Ta loss brytaren och mät med en multimeter om den sluter/öppnar när du trycker på den.
/Ginnen
-
Realtid
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Innerbelysning lyser konstant.
Då skulle man haft en mätare med andra ord. Men en sån kan ju inte kosta många kronor? Behöver ju ingen proffsgrej direkt.
Någon som vet om det endast är framdörrarna som har givare till belysningen? Hittade inga på bakdörrarna, men jag tänkte att bakluckan kanske har någon? Sambon är ute och kör, så jag kan inte kika än på ett tag.
Någon som vet om det endast är framdörrarna som har givare till belysningen? Hittade inga på bakdörrarna, men jag tänkte att bakluckan kanske har någon? Sambon är ute och kör, så jag kan inte kika än på ett tag.