Totalt okunnig om bilar som jag är så tar jag min chans här.
Varje morgon när jag ska åka till jobbet så har jag kondens och små "prickar" på hela framrutan, på utsidan. Jag ser inte ut för fem öre. Kör jag med vindrutetorkarna blir det minimalt bättre i typ två sekunder. Har försökt ställa in fläkt och AC på olika lägen och temperaturer med inget funkar (det blir imma på insidan då istället). Till slut är det dock något som gör att det försvinner och då är både kondensen och prickarna borta på nån sekund!
Nån som vet vad jag gör för fel? På grund av detta tar bilresan typ 15 minuter längre varje morgon eftersom jag måste stanna typ tre gånger och försöka hitta på nåt sätt att få bort skiten.
Imma och prickig framruta
-
Tekla
- Bilmodell: Skoda Fabia Greenline
- Kontakt:
-
ploppen
- Bilmodell: Skoda octavia Scout
- Kontakt:
Sv:Imma och prickig framruta
Imman har å göra med att de är fuktigt å att de håller på att bli kallare ute. De som hjälper är att köra kupevärmare en liten stund innan du ska fara på morgon.
Jag vet inte om de finns några kemikalier att spruta på.
Jag vet inte om de finns några kemikalier att spruta på.
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Imma och prickig framruta
Temperaturskillnaden mellan uteluften och kupéliften ger kondens på rutan tills rutan är uppvärmd.
-
ravaboos
- Bilmodell: Skoda TSI 122
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Imma och prickig framruta
Jag brukar dra lite spolarvätska på rukar då försvinner det snabbare. Bara ett tips.
-
ploppen
- Bilmodell: Skoda octavia Scout
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Imma och prickig framruta
det finns nått medel nått medel som heter ice off typ. är de någon som har provat om det fungerar mot fukt. framrutan är väl en sak, där kan man juh köra torkarna men de jag tänkte mer på är sidorutorna.