startmotor problem!!!

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
krille81
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

startmotor problem!!!

Inlägg av krille81 »

skulle starta bilen för någon dag sen när det var 22 minus,bilen orka nätt och jämt dra runt och tände och gick nästan igång men tror jag nötte för mycket på startmotorn för när jag prova lite senare blev det bara ett klick sen hände inget mera!provade och knacka på den men ingen skillnad,är hela startmotorn paj nu ir kan man byta nåt typ relä ir solenoid så funkar den igen ir måste man köpa en ny?om man ska köpa en begagnad vart hittar man biligast?såg biltema sålde startmotor men bara till octavia och det passar väll inte?jag har en 1.3 liters 99 skoda kombi,tips emotttages tacksamt mvh gävle krille
vildagnu
Bilmodell: Skoda oktavia rs
Kontakt:

Sv:startmotor problem!!!

Inlägg av vildagnu »

är det inte bara batteriet som laddat ur? prova hjälpstarta bilen. om inte det funkar så är det startmotorn som är kass. måste du byta hela, skaffa en utbytes.
är det batteriet så bör du byta det, om man har dragit ur det en gång så når det aldrig full styrka igen..

//Kalle
krille81
Kontakt:

Sv:Sv:startmotor problem!!!

Inlägg av krille81 »

provat med starthjälp hände ingenting likaså knackat hårt på startmotorn flera gånger har beställt en begagnad för 650kr inklusive frakt då en ny skulle gå på2300kr;=)vi får se om någon dag om det gick bra
Bojsan
Bilmodell: Skoda Fabia Combi Elegance
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:startmotor problem!!!

Inlägg av Bojsan »

Kolla anslutningspunkter på plus o minus kablar så du inte har oxid eller dålig kontakt från batteriet till startmotorn.
krille81
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:startmotor problem!!!

Inlägg av krille81 »

bytte startmotorn igår fick tag ifrån en 97ans felicia 1.6.för 450kr på bildemonteringen,gick hur lätt som helst och står man i garage så tar det en timme ca med bortmontering och återmontering av dito,så nu funkar bilen tills nästa gång!;=9tack för råden och tipsen mvh krille
Skriv svar