Service

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
Schumacher
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Service

Inlägg av Schumacher »

Hämtade bilen från service och såg när jag tittade under huven när jag kommit hem att kylvätskan ej var påfylld (precis vid - som innan jag lämnade in bilen). I protokollet efter servicen står att kylvätska kontrolleras. Men fylls den på? 3000mil service. Man kan ju undra om de andra vätskorna är påfyllda?
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Sv:Service

Inlägg av Bäverhanne »

är säkert helt okej, hade det däremot varit 20 plus ute och nivån vid min så hade jag åkt tillbaks och bett dem fylla på.
mickee_90
Bilmodell: Skoda fabia
Kontakt:

Sv:Sv:Service

Inlägg av mickee_90 »

Sker mycket fusk hit och dit på verkstäder, allt handlar om pengar! bara att hålla ett extra öga, så allt blir riktigt gjort. Egentligen bör man serva själv för då vet man vad som är gjort ^_^
mickee_90
Kontakt:

Inlägg av mickee_90 »

Sker mycket fusk hit och dit på verkstäder, allt handlar om pengar! bara att hålla ett extra öga, så allt blir riktigt gjort. Egentligen bör man serva själv för då vet man vad som är gjort ^_^
mickee_90
Kontakt:

Inlägg av mickee_90 »

Sker mycket fusk hit och dit på verkstäder, allt handlar om pengar! bara att hålla ett extra öga, så allt blir riktigt gjort. Egentligen bör man serva själv för då vet man vad som är gjort
mickee_90
Kontakt:

Inlägg av mickee_90 »

Sker mycket fusk hit och dit på verkstäder, allt handlar om pengar! bara att hålla ett extra öga, så allt blir riktigt gjort. Egentligen bör man serva själv för då vet man vad som är gjort
mickee_90
Kontakt:

Inlägg av mickee_90 »

adandersson

Inlägg av adandersson »

En bekant lämnade in sin skoda i K......... för en del år sedan för service. Då han lämnade bilen så stod den där det var lite lutning så han ställde hjulen snett mot trottoaren. Han lämnade nycklarna till VW och återkom efter c:a 2 timmar. Gick in och betalade för servicen och därefter ut till bilen. När han kom till bilen tyckte han att något såg konstigt ut . Hjulen stod på exakt samma sätt som när han lämnade bilen. Då blev han fundersam och fick för sig att då kontrollera oljan. Då visade det sig att den fortfarande var svart. Han gick in igen och påtalade detta för verkmästaren. Slutresultat, de hade aldrig haft bilen inne på verkstaden men varit duktiga att ta betalt för detta. Detta var på en auktoriserad verkstad. Vet att en kvinna som lämnade in sin bil hos en liten bilhandlare i Ma.... för service. hon hämtade sin bil några timmar senare och tyckte då att det skramlade rån avgassystemet. Det visade sig att de hade även hade bytat ut det. Det som var det tråkiga var att hon nyligen hade bytat ut det gamla mot ett nytt. Firman hade ersatt hennes nya mot ett gammalt från en av deras bilar som var till salu. Skojare och slarvrar har det alltid funnit.
Skriv svar