BSR Trim........

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
Skriv svar
Tobbe80
Kontakt:

Sv:BSR Trim........

Inlägg av Tobbe80 »

Jag har trim från BSR i växjö... fungerar utmärkt :) bilen går väldigt bra... det ända som har varit lite är hög avgastemp.. men det är fixat nu...dom ställer upp tändningen lite väl så man får skyhöga värden... men ett ordentligt avgas rådde bot på detta... fungerar bra annars... min gör nu 0-100 på strax under 7 sek
Björn S (nalle)

Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av Björn S (nalle) »

Ska du ha PPC-trimmet?
Funderar själv på det till våren.

Någon på klubben som har det?

//nalle
slaktarn
Bilmodell: -
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av slaktarn »

Har steg 1 från BSR. Har inte märkt något ang bensinförbrukningen. Har heller inte haft något problem med det :D

//Slaktarn
Macke
Bilmodell: RS combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av Macke »

Enligt tidningen Drive så var ju det "roligaste" chippet,likaså när nordicaudi testade chip.
Greven
Bilmodell: Skyline R32 GTR
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av Greven »

Läs deta o fundera sen
http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/990601_trimchip/trimchip.htm

//Greven
Macke
Bilmodell: RS combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av Macke »

Och vad ska man fundera på?
Lamnda är ju intressant men endast voltsiffror säger inte mig mycket och inte hade de med orginal så man kunde jämföra med det.
Men helt klart var det ju det chipet av de som testades som det var mest klös i.....snabbast vet jag inget om men det är ju körupplevelsen som de flesta märker nåt av.......
slaktarn
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av slaktarn »

Välj något av de stora företagen som du har förtroende för. Jag tror inte att det är så stor skillnad eg utan det gäller mer att man själv litar på företaget o vilka som e närmast.

//Slaktarn
TurboMartin

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av TurboMartin »

Hej på dig,

Vad du än gör: Släng inte på ett nytt avgas-system 3" hela vägen bara och kör med BSR chip. 3 veckor höll min Turbo och Bsr hjälp och intresse efter detta var minimalt på gränsen till obefintligt. Kostade mig runda slängar 21000 sammanlagt. Jag kan aldrig rekommendera BSR efter detta, dom trimmar hej och hå men tar inte hänsyn till bilens förutsättningar ordentligt.

Om du vill trimma seriöst = ACE. Glöm BSR, men om inte så se till att få en seriös motorgaranti från dom, det gäller ju såklart all chiptrimmning.

Hälsn från en som vet genom dyr erfarenhet.
RS 220
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av RS 220 »

Chippade min på BSR i Kungsängen och det har funkat bra förutom att gasspjället släppde igenom för mycket så att det kändes som man fick en "knuff" i ryggen när man låg på motorvägen med ca:4000 varv på räknaren. Det fixade de till på en gång men det var ändo väldigt irreternde och så drack den typ 1,5 liter milen konstant:-( Efter det så har det inte varit några problem med chippet. Jag kan inte rekmendera deras avgasystem för den sista dämparen sitter så förbannat lågt så det går inte med last över ett normalt farthinder utan det skrapar i och det ser dessutom förjävligt ut. Ja,ja vad säger man hoppas att du blir nöjd men köp system någon annanstans.
slaktarn
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av slaktarn »

Mitt BSR chipp har funkat men de sa däremot att ville jag sätta dit ett fullflödessystem eller liknande så var jag tvungen att mappa om. Mappa om kostar multum! Jag får nog skatta mig lycklig som inte gjorde något mer, bilen kommer nu att vara så här fram tills pensioneringen.

//Slaktarn
Fjutt
Bilmodell: Skoda Fabia RS +
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av Fjutt »

Har följt era diskusioner om BSR ,har också hört en del negativt om dom.En firma som jag kan rekomendera är Österlunds motorsport i Linköping där kostar det inte skjortan och man är väldigt seriös och nogrann.
nicke
Bilmodell: Skoda Superb Combi TSI160hk DSG Elegance
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av nicke »

Tycker oxå att Österlund är bra och trevliga att ha att göra med.
Det ända är att deras avgassystem "hänger" ner ganska mycket sista biten under bakaxeln. Annars är jag kanonnöjd.

/ Nicke
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av Tobbe80 »

Jag e nöjd med mitt chip. och jag ska in och kolla igenom progvaran igen eftersom att jag bytt avgas, IC, m.m och det tar dom 1500:- för.... dom kan va lite kniviga att snacka med, men är man gammal smålänning så går de fint....:) men Anders på Ace är överlägsen, har snackat mycket med honom då har är på jobbet ofta och skaffar delar... kanon duktig men vi får igen bilar i bland som han haft..... vi sköter även om viss avläsning av data och kodning m.m åt han... funderar annars på Unichip med seriell prog och anpassad efter en själv TS Motorsport
RSM
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av RSM »

Österlunds hade en skoda med i bilsports tunertest förförra sommaren. den skulle ha typ 220hp/350nm men hade sämre tider än orginal. visserligen sa gullabo att däcken var usla.
/RSM
slaktarn
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av slaktarn »

Om ni vill läsa lite om trim o så så finns det lite information på www.streetx.org (finns i länklistan). De har avhandandlat diverse chip och det finns en del trådar i det ämnet så det är bara att söka!

//Slaktarn
ThomasT
Bilmodell: VW Golf Gti mkIV
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av ThomasT »

Vilken länk syftar du på?
slaktarn
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:BSR Trim........

Inlägg av slaktarn »

Man får bli medlem där o sen är det att kolla/söka i forumet.

//Slaktarn
Skriv svar