byte av lås
-
Esaus
- Bilmodell: Skoda Felicia-01
- Kontakt:
byte av lås
Hej! Ska byta lås på min bil pga inbrottsförsök nån gång i tiden. Den förra ägaren bytte bara låset på förardörren. Bagage och passagerarsidan kassa. Har fått tag i lås till en felicia 1 dvs. Före 98. Har en 00-01. Passar de gamla låsen till den nya?. Både nycklar och lås ser annorlunda ut. Har även nytt till tändnngen. Är det lätt att byta? Hur är det med immo? Tacksam för svar om nån har tidigare erfarenheter.
-
Esaus
- Kontakt:
Sv:byte av lås
Tillägger något för de som är intresserade. Bytte idag låset till bakluckan. Dessa var inte likadana. De nyare har bredare låscylinder så att de äldre sitter inte ordentligt. Lyckades slutgiltigen få dit den men fick använda brickor och annat för att den ska glida i sin rätta bana. Alternativet vore att byta ut hela infästningen med knapp och allting. Dock så kunde jag inte göra detta då låsets plastinfästning var sönder så jag var tvungen att använda den nyare. Det var krångligt och besvärligt. Hoppas inte låsen till förardörrarna skapar lika mycket besvär.
-
Esaus
- Kontakt:
Sv:Sv:byte av lås
Bytte tillslut låsen i dörrarna. De passade bra dock så sitter de lite lösare än de gamla, men det gör inget. Jobbigaste biten är att få in händerna för att knäppa fast och montera delarna. Hoppas det hjälper någon intresserad.